Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PPL szacują, że rozbudowa Okęcia może kosztować 350-366 mln USD

0
Podziel się:

Rozbudowa Okęcia może kosztować od 350 do 366 mln USD. Koszty te obejmują m.in. powstanie drugiego terminalu i rozbudowę już istniejącego

- oszacował w piątek Mieczysław Nowak, dyrektor naczelny Polskich Portów Lotniczych.

'Na podstawie analiz dokumentów podobnych inwestycji można mówić o kwocie od 190 do 240 mln USD za pierwszy etap realizacji budowy. Cała inwestycja, z wyłączeniem inwestycji towarzyszących, może kosztować od 350 do 366 mln USD' - powiedział Nowak podczas piątkowej konferencji prasowej.

Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Porty Lotnicze chce do końca tego roku wyłonić potencjalnego wykonawcę rozbudowy.

'Chcielibyśmy zamknąć drugi etap przetargu w grudniu tego roku. Wybierzemy w nim jedno konsorcjum' - powiedział Bogdan Chudziak, przewodniczący komisji przetargowej na wykonawcę rozbudowy warszawskiego lotniska na Okęciu.

'Możliwe jest połączenie konsorcjów, co mogłoby być korzystne, ale jest to ich wewnętrzna sprawa' - dodał.

Na krótkiej liście w przetargu na wykonawcę rozbudowy warszawskiego lotniska na Okęciu znalazło się trzech oferentów: Ferrovial Agroman-Budimex SA, Hochtief AG i Strabag.

Oferty, w powtórzonym przez PPL pierwszym etapie przetargu, złożyło w sumie sześć konsorcjów reprezentowanych przez Strabag Polska Sp.z o.o, Bouygues Batiment SA, Ferrovial-Budimex, Hochtief AG, Bilflinger+Berger oraz Skanska.

PPL zdecydowały się na powtórzenie pierwszego etapu przetargu, który został unieważniony w połowie maja, po proteście firmy Skanska. Skanska zarzucała wtedy PPL naruszenie zasad procedury przetargowej i wyraziła wątpliwość co do jej prawidłowości.

W ramach pierwszego etapu rozbudowy lotniska Okęcie, który ma się rozpocząć w przyszłym roku, mają powstać: drugi terminal lotniska o przepustowości 6,5 mln pasażerów, podziemna stacja kolei oraz niezbędna infrastruktura techniczna. Rozbudowana ma zostać także część tzw. segmentu VIP istniejącego terminalu.

Drugi etap realizacji będzie obejmował dalszą rozbudowę już istniejącego terminalu, budowę połączeń drogowych i kolejowego lotniska oraz realizację ukończenie pozostałej części infrastruktury.

Port Lotniczy Warszawa-Okęcie obsłużył w 2000 roku 4,325 mln pasażerów rocznie. Do końca bieżącego roku liczba ta ma wrosnąć do około 4,6 mln, a w 2010 roku Okęcie ma obsługiwać około 8 mln pasażerów rocznie. Ukończony w 1993 roku terminal 1 zaprojektowano do obsługi 3,5 mln pasażerów rocznie.

Według wcześniejszych zapowiedzi dyrekcji PPL pieniądze na rozbudowę lotniska będą pochodziły ze środków własnych przedsiębiorstwa i kredytów. Dokładny sposób finansowania nie został jeszcze ustalony.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)