"Nie chodzi tu jednak o łączenie spółek w jedną, ale o lepsze wykorzystanie potencjału każdej ze stacji" - powiedział Andrzej Siezieniewski. Prezes Polskiego Radia wyjaśnił, że obecnie zwiększa się koszty tworząc podobne gatunkowo programy w siedemnastu rozgłośniach radia publicznego. "Trzeba pomyśleć o tym, żeby wytwarzać te programy znacznie taniej to znaczy produkować je w jednym miejscu, a emitować na kilkunastu antenach" - tłumaczył prezes Polskiego Radia.
Andrzej Siezieniewski wyjaśnia, że nie chodzi o sieciowanie
programów, ale o koordynację programową między wszystkimi stacjami."Godzinną audycję muzyczną w porze mniejszego audytorium, czyli w nocy produkuje dzisiaj Kraków i ta audycja jest nadawana na 17 antenach. Jutro będzie produkował Rzeszów, pojutrze Lublin itd. W ten sposób unikamy tworzenia takich samych gatunkowo programów w siedemnastu spółkach jednocześnie" - powiedział Andrzej Siezieniewski.
Prezes Polskiego Radia jest jednym z uczestników krakowskiej konferencji zorganizowanej z okazji 10-lecia spółek regionalnych publicznego radia w Polsce.