Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Gazeta Wyborcza" - kampania Itaki - lecz depresję

0
Podziel się:

Jutro rozpoczyna się kampania fundacji Itaka pod hasłem "Depresja jest chorobą. Lecz depresję" - pisze dzisiejsza "Gazeta Wyborcza". Na depresję cierpi około 10 procent ludzi.

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jest to czwarty problem zdrowotny ludzkości.
Podstawowe objawy depresji to: smutek, przygnębienie, niepokój, lęk, zaburzenia snu, bóle głowy, bóle brzucha, brak energii, kłopoty z koncentracją. - Chorego nic nie cieszy - mówi profesor Stanisław Pużyński, krajowy konsultant w dziedzinie psychiatrii, który objął patronat nad kampanią.
Aż 90 procent chorych miewa myśli samobójcze, 15 procent z nich skutecznie je realizuje. - Depresja jest przyczyną wielu zaginięć, które często kończą się tragicznie - mówi Krystyna Napiórkowska z Itaki.
Itaka organizuje kampanię już po raz drugi. Po ubiegłorocznej akcji badania opinii publicznej wykazały, że wiedza o chorobie znacznie wzrosła. Krystyna Napiórkowska podkreśla, że w tym roku Itaka po raz pierwszy organizuje szkolenia dla lekarzy rodzinnych, którzy często nie potrafią właściwie diagnozować depresji i nie potrafią jej leczyć. A to właśnie do nich, a nie do psychiatry, trafia większość pacjentów.
Itaka uruchamia Antydepresyjny Telefon Zaufania: (0-22) 654 40 41. Od jutra do 24 lutego (w godz. 9-21) na telefony czekają lekarze psychiatrzy. Chorym i ich bliskim służą bezpłatną radą, nikogo jednak przez telefon nie mogą leczyć. W internecie działa interaktywna strona www.leczdepresje.org, którą w ciągu ostatniego roku odwiedziło sto tysięcy osób. Można tam porozmawiać na czacie, znaleźć wiele informacji, a także adresy poradni, które mają podpisane umowy z kasami chorych.

iar/Wyborcza/przybylik/ab
)

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)