Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Gazeta Wyborcza" 3 - niewiedza o euro

0
Podziel się:

Większość polskich przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji wprowadzenia euro do obiegu w państwach UE, nie myśli też o tym, że kiedyś i Polska wejdzie do eurostrefy - pisze dzisiejsza Gazeta Wyborcza. Wyjątkiem są duże firmy - one nie tylko już rozpoczęły przygotowania do wprowadzenia euro do obiegu, lecz mają także nadzieję, że już w 2006 r.

złotówka zostanie zastąpiona europejską walutą
"Euroignorancja" polskich biznesmenów wyszła na jaw w raporcie przygotowanym przez firmę konsultingową Cap Gemini Ernst Young (CGEY).
Według cytowanego przez Gazetę raportu, aż 63 proc. właścicieli lub menadżerów małych przedsiębiorstw, zatrudniających do pięciu pracowników, nie ma żadnej opinii na temat tego, czy wejście Polski w 2006 r. byłoby korzystne dla ich firmy. Niewiele lepiej zorientowane są średnie przedsiębiorstwa - 52 proc. z nich wybrało odpowiedź "nie mam zdania". Jedynie duże firmy (250 i więcej pracowników) mają już wyrobione zdanie - aż 45 proc. ich menedżerów uważa, że rok 2006 byłby odpowiednim momentem wejścia do strefy euro, a 16 proc. twierdzi wręcz, że ta data jest zbyt późna!
Aż 87 proc. małych firm nie tylko nie podjęło dotąd żadnych działań przygotowawczych do euro, ale także nie zamierza tego zrobić w ciągu kolejnych sześciu miesięcy. Natomiast spośród dużych firm, przygotowania do nadejścia wspólnej, europejskiej waluty podjęło - lub zamierza podjąć - aż 68 proc.
"Euroignorancja firm" - omowienie raportu i komentarz eksperta Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych w dzisiejszej Gazecie Wyborczej.

iar/zasadzinska

euro
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)