Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Renault chce podbić 7 proc. rynku

0
Podziel się:

Renault Polska zamierza zwiększyć w 2001 r. swój udział w motoryzacyjnym rynku do 7 proc. Mają w tym pomóc inwestycje w budowę centrum dystrybucji w Warszawie oraz wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu samochodu rodzinnego. Zakładane obroty Renault w Polsce w 2000 roku mają wynieść 1,6 mld zł.

Obserwowany od kilku miesięcy znaczący spadek sprzedaży samochodów nie dotknął koncernu Renault, który do końca maja sprzedał 13,9 tys. samochodów - o ponad tysiąc więcej niż w takim samym okresie 1999 roku. Firma dysponuje obecnie 6-proc. udziałem w polskim rynku motoryzacyjnym.
- Do końca tego roku chcemy utrzymać ten stan, a w 2001 r. powiększyć go do 7 proc. - mówi Dominique Maciet, prezes zarządu Renault Polska.

Większe magazyny

W październiku 2001 r. Renault chce uruchomić w Warszawie firmowe centrum sprzedaży samochodów. Koszt inwestycji wyniesie ponad 18 mln zł. Obecnie trwają przygotowania do zakupu terenu, a firma liczy, iż wszystkie formalności uda się załatwić do końca roku. Po dwóch latach Renault chce sprzedawać w centrum od 2 do 3 tys. samochodów rocznie
- Przewidujemy również powiększenie magazynu części zamiennych w Święcicach koło Warszawy. Będzie nas to kosztować kolejnych 18 mln zł - podkreśla Dominique Maciet.
Nowe obiekty będą gotowe już w 2002 r. Dzięki nim możliwości składowania zostaną dwukrotnie zwiększone.
Francuski koncern będzie ponadto inwestować co roku 1 mln USD (4,4 mln zł) w rozwój sieci informatycznej. W tej kwocie mieszczą się również szkolenia handlowe czy też szkolenia dla dealerów.
Według Dominique'a Macieta, wszystkie inwestycje będą finansowane ze środków własnych Renault Polska lub centrali firmy we Francji. W grę nie wchodzą natomiast kredyty.

Koncentracja sieci

Obecnie Renault Polska rozprowadza swoje samochody poprzez sieć 140 punktów sprzedaży.
- W 2003 r. chcemy mieć co najmniej 200 punktów. Będziemy jednak zmniejszać liczbę koncesjonerów, a zwiększać liczbę ich małych filii. Obecnie z jednej koncesji sprzedaje się około 500 samochodów rocznie, a planujemy zwiększyć ten wynik do 2,5 tys. sztuk. Koncesjonerzy Renault będą się między sobą łączyć, co powinno doprowadzić do zmniejszenia kosztów działalności - twierdzi Dominique Maciet.
Przypomina jednocześnie, że uruchomienie nowego punktu sprzedaży finansowane jest w całości przez samego koncesjonera. A są to koszty niemałe. Wybudowanie nowego salonu kosztuje nie mniej niż 3 mln zł, a większego - nawet 10 mln zł.

Megane i coś jeszcze

Najlepiej sprzedaje się obecnie w Polsce rodzina samochodów Megane. Daje to 40 proc. ogółu sprzedaży Renault w naszym kraju. Na początku przyszłego roku firma planuje zaprezentowanie w Polsce nowego modelu samochodu rodzinnego, przeznaczonego dla średniej klasy. To on właśnie ma m.in. doprowadzić do zwiększenia udziału Renault w rynku.
Znaczną część samochodów Renault sprzedaje w Polsce dzięki leasingowi i kredytom, którymi zajmuje się siostrzana firma - Renault Credit Polska.
- Od maja 1999 r. podpisano już około 1 tys. kontraktów na leasing samochodów dostawczych. W tym roku planowane jest podpisanie około 700 nowych - zapowiada Dominique Maciet.
Od stycznia 1999 RCP współpracuje z Bankiem Śląskim. Obie firmy udzieliły już około 7 tys. kredytów na zakup samochodów Renault. W tym roku obie firmy planują zdobycie około 6 tys. nowych klientów.
Dominique Maciet z niepokojem obserwuje spadek sprzedaży samochodów w Polsce. Jego zdaniem, na koniec roku może on wynieść od 10 do 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Obawy budzi także wzrost kosztów kredytów oraz rosnące bezrobocie.

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)