Dziś rusza kampania gospodarcza _ Kupujnasze.pl _. Organizatorzy zapowiadają, że będzie to pierwszy tego typu serial reklamowy na świecie. Ma zachęcać do kupowania polskich produktów.
Współautor kamapanii Jacek Sadowski podkreśla, że chodzi o wywarcie _ realnego wpływu _ na gospodarkę, co szczególnie ważne w czasach kryzysu. Dziś polski PKB w ponad 60 procent opiera się na popycie wewnętrznym.
Andrzej Olszewski z Ośrodka Badania Opinii Publicznej zauważył, że jedynie 5 procent polskich konsumentów zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu. W jego opinii, _ patriotyzm zakupowy _ Polaków będzie można łatwo pobudzić, bo już dziś - mając porównanie - zaczynamy doceniać polskie marki.
Ekonomista Piotr Koryś podkreśla, że nie chodzi o protekcjonistyczną politykę rządu, a o oddolne postawy patriotyczne i poczucie wspólnoty. Uważa, że kampania rozpoczyna się w bardzo dobrej chwili.
Prezydent Grudziądza Rafał Malinowski zachęca do przyłączenia się dokampanii także inne miasta i samorządy.
Kampania _ Kupujnasze.pl _ nie jest pierwszym przedsięwzięciem tego typu. Wcześniej promowano patriotyczne zachowania konsumenckie pod hasłem _ Kupując polskie produkty, dajesz pracę _. Przeprowadzono też kampanię skierowną do przedsiębiorców _ Zadbaj o swoją markę _.