Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ruszyła kampania na rzecz opłat abonamentu rtv

0
Podziel się:

W siedzibie BCC w Warszawie podpisano pierwsze porozumienie, w ramach rozpoczynającej się kampanii Tygodnia Mediów Publicznych. Celem kampanii jest informowanie polskich firm i instytucji o obowiązku płacenia abonamentu radiowo - telewizyjnego za każdy posiadany odbiornik radiowy i telewizyjny.

Porozumienie na rzecz Mediów Publicznych podpisali przedstawiciele największych polskich firm, między innymi: prezes Business Center Club - Marek Goliszewski i prezes Polskiej Rady Biznesu - Zbigniew Niemczycki. W spotkaniu wzięli także udział Prezesi Polskiego Radia i Telewizji Polskiej - Ryszard Miazek i Robert Kwiatkowski oraz przewodniczący KRRiTV - Juliusz Braun.
Sygnatariusze Porozumienia na Rzecz Mediów zadeklarowali podjęcie działań zmierzających do tego, aby wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje przestrzegały obowiązku rejestrowania wszystkich posiadanych odbiorników radiowych i telewizyjnych oraz opłacania za nie abonamentu. Według danych KRRiTV, abonament radiowo-telewizyjny opłaca dziś jedynie 3 procent z zarejestrowanych w Polsce - 3 milionów firm i instytucji. Odbiorcy indywidualni opłacają abonament w ponad 60 procentach. Zdaniem organizatorów kampanii 'Tygodnia Mediów Publicznych', regulowanie odpowiednich opłat abonamentowych przez firmy i instytucje pozwoli w znaczący sposób pozyskać środki potrzebne do realizacji misji mediów publicznych.
Wpływy z abonamentu przeznaczone są na finansowanie działalności dwóch ogólnopolskich programow Telewizji Polskiej i jej 12-stu oddziałów regionalnych oraz telewizji Polonia, a także pięciu ogólnopolskich programów radiowych i 17-stu rozgłośni terenowych.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)