s pilot i maszyna winni katastrofy - dzis raport oficjalnyTYTUŁ AGENCJA GODZ. CZAS s pilot i maszyna winni katastrofy - dziś raport oficjalny IAR2r 21 07:48 1:31 s pilot i maszyna winni katastrofy - dziś raport oficjalny s pilot i maszyna winni katastrofy - dziś raport oficjalny Dziś ma zostać oficjalnie ogłoszony raport komisji badającej przyczyny katastrofy samolotu 'Iskra', Według nieoficjalnym informacji, przyczynami były: awaria agregatu silnika i błąd pilota. Z raportu, do którego dotarły telewizyjne 'Wiadomości' wynika, że w piątek 2-go marca dwóch pilotów miało sprawdzić jak zachowuje się samolot po naprawie w zakładach lotniczych w Bydgoszczy. Ostatnia próba polegała na przelocie z minimalną prędkościa z jednoczesnym wykonaniem ciasnych skrętów i przechyłów. Wtedy właśnie nastąpiła awaria agregatu redukującego ciąg silnika. Po zakończeniu próby pilot zwiększył obroty. Nie upewniwszy się, że silnik zwiększa moc, pilot wypuścił podwozie i zrobił zwrot do lądowania. Według szefa komisji badającej
przyczyny wypadku pułkownika Edmunda Klicha w przypadku awarii agregatu silnika spowodowało to wpadnięcie samolotu w korkociąg i w efekcie katastrofę. Jest to nie pierwsza awaria tego typu, w ubiegłym roku agregat zawiódł w samolocie, który był na ziemi. W 1986-tym awaria była w powietrzu - pilot zginął. Agregat Iskry, która rozbiła się 2-go marca, był remontowany w zakładach Hydral we Wrocławiu. Nie wiadomo jednak w jakim stopniu zawiniły te zakłady. 07:45 21/03/2001