Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzedaż samochodów osobowych ciągle spada

0
Podziel się:

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w 2005 roku wyniosła 235.521 sztuk. Jest to o niemal 26,0 proc. mniej w porównaniu z rokiem poprzednim. Niski poziom sprzedaży wynika z niepewnej sytuacji na rynku pracy, braku stabilizacji finansowej obywateli i jednocześnie - ogromnej oferty importowanych samochodów używanych - wynika z raportu firmy Samar, monitorującej rynek motoryzacyjny.

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w 2005 * *roku *wyniosła 235.521 sztuk. Jest to o niemal 26,0 proc. mniej w porównaniu z rokiem poprzednim. Niski poziom sprzedaży wynika z niepewnej sytuacji na rynku pracy, braku stabilizacji finansowej obywateli i jednocześnie - ogromnej oferty importowanych samochodów używanych - wynika z raportu firmy Samar, monitorującej rynek motoryzacyjny.*

Według Samaru, listę najpopularniejszych w 2005 roku marek na polskim rynku otwiera Skoda z wynikiem 27.649 sztuk (-30,3%) i niemal 12-procentowym udziałem w rynku (11,74%).

Drugą pozycję zajmuje Toyota, która sprzedała w Polsce 25.700 samochodów, o 23,3% mniej niż rok wcześniej i stanowi obecnie 10,9% rynku. Na trzecim miejscu miniony rok zakończył Fiat z wynikiem 24.508 sprzedanych aut, co oznacza spadek o 53,9%. Do włoskiej marki należy 10,4% polskiego rynku.

Dalsze miejsca zajmują: Opel, Ford, Renault, Peugeot, Citroen, Volkswagen i Honda.

Analitycy Samar podkreślają, że 2005 rok był najgorszy w okresie ostatnich czternastu lat.

„Nieznaczne ożywienie na rynku w dwóch miesiącach, kończących mijający rok (listopad 17 112 sztuk, grudzień 18 688 sztuk), wynika przede wszystkim z agresywnych kampanii reklamowych i atrakcyjnych promocji”- czytamy dalej.

W ostatnim miesiącu 2005 roku sprzedano 18 688 nowych samochodów osobowych. To wynik o 20,7% mniejszy niż przed rokiem, ale o 9,2% większy niż miesiąc wcześniej. To jeden z najlepszych rezultatów miesięcznych drugiego półrocza i jest to niewątpliwie efekt kampanii wyprzedażowych, prowadzonych w salonach samochodowych.

W całym 2004 roku sprzedaż nowych aut osobowych wyniosła 316.013 sztuk, co oznacza spadek o niemal 11% wobec 2003 roku.

Samar podał także, że sprzedaż pojazdów dostawczych wyniosła w całym 2005 roku 35. 106 sztuk, o 3,1% mniej niż rok wcześniej.
Liderem rynku pozostaje niezmiennie Fiat z wynikiem 7 922 sprzedane w ciągu roku auta, o 14,2% mniej niż rok wcześniej.

Dalsze miejsca zajmują Volkswagen, Ford i Renault.

motoryzacja
gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)