Udział w rynku PTK Centertel wzrósł z 17% w 1999r. do 24% w 2000r.
PTC pozyskała 1,02 mln nowych abonentów, wzrost o 57,5% z 1,78 mln w 1999r. do 2,8 mln w 2000r. Udział w rynku spółki spadł z 45% do 40,5%.
Polkomtel pozyskał ok. 0,94 mln nowych klientów, wzrost o ok. 62,7%. Udział w rynku spółki spadł z 38% do 35,5%.
Łącznie cały rynek zanotował wzrost o 75,6% z 3,96 mln do 6,9 mln użytkowników sieci bezprzewodowych był to największy wzrost licząc liczbą abonentów – o 2,94 mln. Penetracja rynku wzrosła z 10,23 telefonów komórkowych na 100 mieszkańców do 17,9. Centertel przez zdobycie licencji na system cyfrowy GSM 900, a także rozbudowaną akcję promocyjną odzyskuje udział w rynku. Stawki za połączenia w szczycie są średnio tańsze w sieci Idea o około 37% w stosunku do stawek oferowanych przez konkurentów. Spółka prognozuje zwiększenie udziału klientów w systemie przedpłatowym z obecnych 17,3% na koniec 1999r. do około 39% w 2003 roku. Biorąc pod uwagę powyższe działania prognozujemy wzrost udziału w rynku do prawie 33% na koniec 2003 roku.