Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Termin składanie ofert na rozbudowę Okęcia przesunięty

0
Podziel się:

PPL do połowy maja, o dwa miesiące, przesunęły termin składania ostatecznych ofert w przetargu na budowę nowego terminala na warszawskim lotnisku Okęcie

- poinformował dziennikarzy dyrektor PPL, Zbigniew Lesiecki.

'Zdecydowaliśmy się przesunąć o dwa miesiące termin składania ostatecznych ofert ze względu na zmiany warunków przetargu' - powiedział w czwartek dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL).

Poprzedni termin składania ofert wyznaczono na 15 marca. Miały je złożyć trzy firmy z krótkiej listy: Ferrovial Agroman-Budimex SA, Hochtief AG i Strabag.

W nowych warunkach większe znaczenie będzie miała cena nowego terminala, wykonawca nie będzie mógł też tłumaczyć ewentualnego opóźnienia budowy brakiem pozwoleń administracyjnych. Wcześniejszy zapis traktował brak wydania decyzji administracyjnej jako 'siłę wyższą', co w praktyce dopuszczało opóźnianie terminu realizacji bez konsekwencji dla wykonawcy.

Lesiecki dodał, że PPL do 28 marca przygotuje dla firm z krótkiej listy szczegóły zmian w regulaminie przetargowym.

Zdaniem dyrektora przełożenie o dwa miesiące składania ostatecznych ofert nie powinno opóźnić rozpoczęcia budowy, które planowane jest jeszcze na ten rok. Nowy terminal ma zostać zbudowany w ciągu trzech lat od daty podpisania kontraktu.

Według Lesieckiego przedsiębiorstwo jest przygotowane na wniesienie protestów przez firmy, które odpadły z przetargu podczas poprzednich etapów. Jest jednak pewien, że rozwiązanie sprawy ewentualnych protestów nastąpi w ciągu miesiąca.

Ujawnił, że PPL zrezygnował z drugiego etapu rozbudowy warszawskiego portu lotniczego, który miał polegać na przebudowie obecnego terminala. 'Myślę, że ograniczymy się do jego modernizacji' - powiedział.

Poinformował też, że dobiegają końca prace związane z opracowaniem sposobu finansowania nowego terminala. 'Najpierw jednak wybierzemy firmę, która zrealizuje inwestycję, a następnie zamkniemy sprawę finansowania' - dodał.

PPL ma zamiar sfinansować budowę terminala z własnych środków i kredytów. Wybrano już 15 banków, z którymi prowadzone są rozmowy. Ostatecznie kredytu ma udzielić jeden do trzech banków.

Dyrektor ujawnił, że zainteresowanie wzięciem udziału w częściowym finansowaniu budowy wyraził m.in. EBOiR i EBI. 'Ten ostatni bank zainteresowany jest udzieleniem kredytu do 75 proc. wartości inwestycji' - podkreślił.

Wartość kontraktu na rozbudowę lotniska w Warszawie szacowana jest na 350 mln USD.

Lesiecki poinformował, że przedsiębiorstwo zrezygnowało z podpisania umowy z firmą, która reprezentowałaby PPL w stosunku do wykonawcy i nadzorowałaby realizację kontraktu. Wartość tej umowy miała wynieść 3 mln USD.

'Zdecydowaliśmy się, że wybierzemy kilku pracowników z PPL i we własnym zakresie zorganizujemy nadzór nad wykonaniem inwestycji' - dodał.

Nowy terminal zostanie zaprojektowany do obsługi 6,5 mln pasażerów rocznie, obecny terminal w ubiegłym roku obsłużył 4,5 mln osób, mimo że został zaprojektowany na 3,5 mln.

Po rozbudowie z warszawskiego lotniska będzie mogło rocznie skorzystać łącznie do 12 mln pasażerów.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)