- poinformował na konferencji prasowej Kevin Doherty, prezes Tesco Polska SA.
W piątek Ministerstwo Gospodarki i spółka podpisały porozumienie o współpracy na rzecz promocji polskich producentów.
'Jesteśmy przekonani, że ta inicjatywa przyczyni się do zwiększenia polskiego eksportu do Wielkiej Brytanii' - powiedział Doherty.
Obecnie firma jest na etapie wyboru produktów posiadających godło 'Teraz Polska', które będą sprzedawane w Wielkiej Brytanii pod marką ich wytwórców.
Tesco umożliwiło ponadto polskim producentom uczestniczenie w aukcjach internetowych na dostawę towarów do jego placówek handlowych na terenie Czech, Słowacji i Węgier, które będą oferowane klientom pod własną marką sieci.
Prezes Tesco Polska poinformował, że dotychczas cztery firmy wygrały takie aukcje.
Małgorzata Okońska-Zaremba, wiceminister gospodarki, liczy, że z czasem polscy producenci będą mogli uczestniczyć w aukcjach internetowych na dostawę towarów także do innych krajów, w których działa Tesco. Obecnie sieć ma sklepy w 10 krajach.
Tesco już teraz sprzedaje polskie towary w swoich placówkach handlowych w Wielkiej Brytanii. Są to m.in. tekstylia, artykuły gospodarstwa domowego, a także żywność. W 2001 roku wartość tego eksportu wyniosła 110 mln zł. Spółka zapowiada, że w tym roku na pewno będzie to więcej.
Firma poinformowała, że 95 proc. towarów sprzedawanych przez nią w Polsce pochodzi od rodzimych producentów.