- poinformowało Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL).
Oferty, w powtórzonym przez PPL pierwszym etapie przetargu, złożyło w sumie sześć konsorcjów reprezentowanych przez Strabag Polska sp.z o.o, Bouygues Batiment SA, Ferrovial-Budimex, Hochtief AG, Bilflinger+Berger oraz Skanska.
Wybór oferentów do drugiego etapu, czyli na krótką listę, dokonany przez komisję przetargową, zatwierdził już naczelny dyrektor PPL Mieczysław Nowak - poinformowało przedsiębiorstwo we wtorkowym komunikacie.
Według wcześniejszych zapowiedzi PPL, komisja przetargowa powinna wyłonić potencjalnego wykonawcę do końca tego roku.
Koszt budowy terminalu szacowany jest na 300 mln USD. Jego przepustowość wyniesie 6,5 mln pasażerów rocznie. Obecnie istniejący terminal, który może obsłużyć rocznie 4 mln pasażerów, ma być powiększony między innymi o specjalny sektor dla VIP-ów.
PPL zdecydowały się na powtórzenie pierwszego etapu przetargu, który został unieważniony w połowie maja, po proteście firmy Skanska. Skanska zarzucała wtedy PPL naruszenie zasad procedury przetargowej i wyraziła wątpliwość co do jej prawidłowości.
Pieniądze na rozbudowę lotniska będą pochodziły ze środków własnych przedsiębiorstwa i kredytów. Dokładny sposób finansowania nie został jeszcze ustalony.