Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

TVP prowadzi dzięki M jak miłość

0
Podziel się:

4,5 miliarda złotych wyniosły wpływy telewizji z reklam. Najwięcej wydały firmy produkujące żywność.

TVP prowadzi dzięki M jak miłość
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

W pierwszym półroczu tego roku stacje telewizyjne odnotowały duży wzrost wpływów z reklam - aż o jedną czwartą w porównaniu do analogicznego okresu roku minionego.

Najwięcej na reklamę swoich produktów wydały firmy produkujące żywność - 1,34 mld zł. Firmy z sektora higieny i pielęgnacji ciała 0,62 mld zł, a telekomunikacyjne - 0,48 mld zł. W sumie reklamodawcy wydali 4,5 mld zł.

( http://static1.money.pl/i/a/222/13278.jpeg Wydatki na reklamę według branż Źródło: TNS OBOP )
_ *Wydatki na reklamę według branż * _
Źródło: TNS OBOP Są to dane z raportu TNS OBOP "Rynek TV w pierwszym półroczu 2007". Informacje o wpływach z reklam nie uwzględniają rabatów - oparte są na cennikach poszczególnych stacji.

Wpływy z reklam rosną, choć ich potencjalni odbiorcy spędzają mniej czasu przed telewizorem.

W pierwszym półroczu 2007 roku oglądaliśmy telewizję średnio o 6 minut dziennie krócej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podaje TNS OBOP. Statystyczny Polak pomiędzy styczniem a czerwcem poświęcił na oglądanie telewizji średnio 3 godziny i 22 minuty dzienne.

( http://static1.money.pl/i/a/223/13279.jpeg Udziały największych stacji w rynku Źródło: TNS OBOP )
_ *Udziały w rynku największych stacji * _
Źródło: TNS OBOP Pozycję lidera obroniła TVP1, która przyciągnęła przed telewizory co czwartego widza, gromadząc udziały na poziomie 24,6 proc. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, oznacza to nieznaczny spadek o 0,5 pkt. proc.

Znaczny wzrost odnotował Polsat, uzyskując udziały na poziomie 16,97 proc., czyli o 0,8 pkt. proc. więcej, niż w pierwszym półroczu 2006. Ponad 1 pkt. proc. wzrostu udało się uzyskać TVN24, którą pomiędzy styczniem a czerwcem 2007 wybierało 2,72 proc. widzów.

( http://static1.money.pl/i/a/221/13277.jpeg Najchętniej oglądane programy Źródło: TNS OBOP )
_ *Najchętniej oglądane programy * _
Źródło: TNS OBOP Wśród najchętniej oglądanych programów znalazły się seriale i transmisje wydarzeń sportowych oraz dwa serwisy informacyjne. Niezmiennie liderem programowym spośród polskich telewizji pozostaje TVP, którego propozycje utrzymują się w czołówce najchętniej oglądanych programów.

Co przyciąga miliony przed ekrany? Dwa hity, to "M jak miłość" oraz "Na dobre i na złe" - oba seriale emituje TVP2.

Wśród stacji tematycznych liderem pozostaje informacyjna TVN24 (udziały 2,72 proc.). Sporą popularnością cieszą się także stacje dziecięce: MiniMini (udziały 0,73 proc.), Cartoon Network (0,5 proc.), Jetix (0,44 proc.) i Disney Channel (0,37 proc.).

| Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3281 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej. |
| --- |

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)