Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Urząd Ochrony Konsumentów: PKP stosuje praktyki monopolistyczne

0
Podziel się:

Urzad Ochrony Konsumentów: PKP stosuje praktyki monopolistyczne


Urząd Ochrony Konsumentów: PKP stosuje praktyki monopolistyczne Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził stosowanie praktyk
monopolistycznych przez Polskie Koleje Państwowe. Chodzi o pobieranie dopłat do
biletów i opłat dodatkowych od pasażerów uprawnionych do ulgowego lub
bezpłatnego przejazdu, którzy nie nie wzięli ze sobą odpowiednich dokumentów.

Urzad Ochrony Konsumentów: PKP stosuje praktyki monopolistyczne Urząd Ochrony Konsumentów: PKP stosuje praktyki monopolistyczne Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził stosowanie praktyk monopolistycznych przez Polskie Koleje Państwowe. Chodzi o pobieranie dopłat do biletów i opłat dodatkowych od pasażerów uprawnionych do ulgowego lub bezpłatnego przejazdu, którzy nie nie wzięli ze sobą odpowiednich dokumentów. W sytuacji takiej oprócz dopłaty lub wykupienia biletu konduktor wymierza karę. Po przyjeździe, kiedy podróżny idzie wyjaśnić do PKP sytuację, już z uprawniającymi dokumentami nie dostaje zwrotu mandatu, zdarza się także, że PKP nie zwraca dopłaty. Urząd uważa, że jest to niezgodne z prawem. Owszem - powiedziała rzeczniczka Urzędu Iwona Zaczek - PKP powinny pobierać jakieś opłaty manipulacyjne, ale dopłata i mandat powinny być zwrócone. Prezes Urzędu Tadeusz Aziewicz odstąpił od wymierzania kary. Wpłynął na to głównie fakt, że PKP już po zakończeniu postępowania dowodowego, zadeklarowały
gotowość do wycofania się ze stosowania niniejszej praktyki. Ponadto prezes Urzędu wziął pod uwagę złą sytuację finansową PKP.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)