Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wydatki na reklamę w maju niższe niż w kwietniu

0
Podziel się:

Wydatki na reklamę w maju 2004 roku wyniosły 1.155,9 mln zł, czyli o 1,2 proc. więcej niż w maju 2003 roku i o 1,4 proc. mniej niż w kwietniu 2004 roku - wynika z przesłanego PAP raportu firmy badawczej Expert Monitor.

Od stycznia do końca maja na reklamę wydano 4.908,2 mln zł, czyli o 8,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2003 roku.

Wydatki na reklamę w telewizji wyniosły 635,6 mln zł, czyli o 8,2 mniej niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego i o 2,9 proc. mniej niż w poprzednim miesiącu tego roku.

Przychody stacji radiowych z reklam wzrosły w stosunku do maja 2003 roku o 3,9 proc. i wyniosły 90,5 mln zł. W stosunku do kwietnia 2004 roku spadły one o 7 proc.

Maj przyniósł gazetom wpływy z reklam na poziomie 163,9 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do maja poprzedniego roku o 17,2 proc. i spadek w stosunku do kwietnia o 6,7 proc.

Rynek magazynów osiągnął natomiast wpływy z reklam w wysokości 190,25 mln zł, czyli o 18,5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu 2003 roku i o 5,3 proc. wyższe niż w poprzednim miesiącu tego roku.

Expert Monitor podał też, powołując się na dane Media Watch, że na reklamę zewnętrzną w maju wydano 64,6 mln zł, tj. o 26,5 proc. więcej niż rok wcześniej i o 12 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu.

Dla kin maj był nieco gorszy niż rok wcześniej (spadek o 0,2 proc.) i przyniósł im wpływy z reklam na poziomie 11 mln zł. W stosunku do kwietnia były one wyższe o 63,7 proc.

Wydatki te są wyliczane na podstawie danych cennikowych netto i nie uwzględniają indywidualnie negocjowanych rabatów.

reklama
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)