Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wywiad z Brunonem Bartkiewiczem – Prezesem Zarządu ING Banku Śląskiego.

0
Podziel się:

Brunon Bartkiewicz zasiada w Radzie Programowej XIII Banking Forum oraz jest Prelegentem wydarzenia Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, które odbędzie się 12-13 kwietnia 2017 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie.

Wywiad z Brunonem Bartkiewiczem – Prezesem Zarządu ING Banku Śląskiego.

Brunon Bartkiewicz zasiada w Radzie Programowej XIII Banking Forum oraz jest Prelegentem wydarzenia Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, które odbędzie się 12-13 kwietnia 2017 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie.

Jakimi nowymi usługami banki będą kusić przyszłych klientów?

Internet i cyfryzacja zmieniły bankowość już kilka lat temu i nadal będą ją szybko zmieniać. Obecnie bankowość internetowa i mobilna są oczywistymi usługami dostępnymi dla klientów. Co będzie za kilka lat - to jest w dużym stopniu nieprzewidywalne.

Z pewnością zmieniają się banki jako instytucje. Stają się firmami cyfrowymi w obsłudze klientów wszystkich segmentów. W naszej organizacji zmiany następują również wewnątrz. To przede wszystkim procesowość i generowanie takich rozwiązań organizacyjnych i architektury IT, aby bank stawał się coraz bardziej firmą zautomatyzowaną i cyfrową. Na zewnątrz poprawiamy i rozszerzamy obsługę, by klient mógł korzystać z usług finansowych i mieć do nich dostęp z każdego miejsca i w każdym momencie. Jednocześnie nie zapominamy o sprawnej i dostosowanej do nowego świata sieci dystrybucji, która ma nieco mniej elektroniczny charakter.

Przyszłością jest również współpraca z fintechami. Obecnie warunkiem koniecznym, aby zyskać przewagę konkurencyjną jest odczytanie potrzeb klienta i dostarczenie mu wartości dodanej. To trudna i rzadka umiejętność na rynku. Nie na wszystkim się znamy. Dlatego warto współpracować z dużą grupą podmiotów specjalizujących się w dostarczaniu usług finansowych. To pozwoli na wykorzystanie najnowszych technologii i ich odpowiedniego połączenia z usługami, których oczekują klienci. W ten sposób będziemy mogli oferować im najlepsze rozwiązania.

Czy w dobie coraz częstszych umów tymczasowych do weryfikacji klienta banki nie zaczną wymagać i sprawdzać kont w portalach społecznościowych, a nie umów o pracę?

Do oceny kredytowej klientów banki obecnie wykorzystują różne źródła informacji w tym m.in. umowy tymczasowe, umowy zlecenia, umowy o dzieło. Dodatkowym źródłem danych jest Biuro Informacji Kredytowej. Obecnie to podstawowe źródła informacji do oceny zdolności i wiarygodności kredytowej.

Być może w przyszłości banki sięgną również do portali społecznościowych, aby sprawdzić informacje na temat aktywności biznesowej osób młodych, rozpoczynających pracę, nie posiadających historii kredytowej. Na razie sądzimy, że będzie to proces uzupełniający – chociażby z tego powodu, że każdorazowe wykorzystanie danych z serwisów społecznościowych wymaga zgody klientów.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: bankowosciubezpieczenia.pl

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)