- poinformował PAP w czwartek Botho von Schwarzkopf, prezes spółki.
'Chcemy przede wszystkim restrukturyzować cukrownie należące do grupy kalisko-konińskiej. Główny nacisk położymy na poprawę jakości produktów, obniżenie kosztów produkcji oraz logistykę' - powiedział Schwarzkopf po konferencji prasowej podczas Targów Poznańskich Polagra Food.
Schwarzkopf dodał, że obecnie uwaga firmy skoncentrowana jest na zbliżającej się kampanii cukrowniczej. Jego zdaniem, w najbliższej przyszłości grupa Pfeifer&Langen nie zamierza kupować w Polsce kolejnych cukrowni. Do tej pory firma zainwestowała w Polsce w modernizację cukrowni ok. 200 mln zł.
Zdaniem prezesa, firma będzie rozwijać współpracę z dostawcami buraków cukrowych w zakresie doradztwa rolniczego. 'Chcemy, aby rolnicy otrzymywali zapłatę za buraki w zależności od parametrów - ilości otrzymanego cukru' - powiedział.
'Chcemy stworzyć takie warunki, które umożliwią powstanie równowagi pomiędzy interesami plantatorów, przemysłu cukrowniczego oraz konsumentów' - dodał.
Pfeifer&Langen od sierpnia tego roku posiada w Polsce 11 cukrowni. Są to: Koścień, Gostyń, Głogów, Góra Śląska, Miejska Górka, Gniezno, Środa, Gosławice, Zbiersk, Witaszyce i Zduny. Po nabyciu większościowego pakietu akcji w cukrowniach grupy kalisko-konińskiej (Gosławice, Gniezno, Witaszyce, Zbiersk, Zduny) całkowita produkcja cukru na rynek krajowy wynosić będzie ok. 250 tys. ton i tym samym Pfeifer&Langen stanie się drugim co do wielkości producentem cukru w Polsce, osiągając 16-procentowy udział w rynku.
W przyszłości firma planuje połączyć wszystkie 11 cukrowni w jeden podmiot gospodarczy.
'Obecnie prowadzone są prace nad połączeniem kupionych przez nas wcześniej sześciu cukrowni i mam nadzieję, że niedługo dołączy do nich kolejnych pięć z grupy kalisko-konińskiej' - powiedział Schwarzkopf.