Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiały Prasowe
|
Materiał prasowy Fundacji Zwolnieni z Teorii

Wsparcie na start — narzędziownik dla nauczycieli przedmiotu biznes i zarządzanie

Podziel się:

Od września w szkołach będzie obowiązywał nowy przedmiot biznes i zarządzanie. Aby przygotować nauczycieli do jego prowadzenia, Fundacja Zwolnieni z Teorii właśnie ogłosiła, że dostarczy do szkół tysiące "Narzędziowników dla nauczycieli przedmiotu biznesu i zarządzania". Znajdą się w nich m.in. program nauczania całego przedmiotu, symulacja zarządzania projektem zespołowym w postaci angażujących gier dla uczniów, szkolenie z zarządzania projektami oraz pracy zespołowej i narzędzie edukacyjne online do wspierania uczniów realizujących projekty.

Wsparcie na start — narzędziownik dla nauczycieli przedmiotu biznes i zarządzanie
(materiały partnera)
  • Współorganizatorami narzędziownika dla nauczycieli przedmiotu biznes i zarządzanie są Fundacja Zwolnieni z Teorii oraz Fundacja Empiria i Wiedza, które postanowiły wesprzeć tysiące nauczycieli w przygotowaniu do poprowadzenia nowego przedmiotu od września.
  • Od nowego roku wejdzie nowy przedmiot biznes i zarządzanie. To pierwszy przedmiot w historii polskiej szkoły, który ma opierać się na pracy zespołowej.

Decyzją Ministra Edukacji i Nauki od września 2023 r. przedmiot podstawy przedsiębiorczości zastąpi biznes i zarządzanie. Zmiana polega na wprowadzeniu praktycznych zajęć z prowadzenia biznesu i uczenia się zarządzania poprzez realizowanie uczniowskich projektów zespołowych. Jak ocenia ekspert ds. edukacji z Fundacji Zwolnieni z Teorii, Rafał Flis, kluczowa zmiana ma polegać na realizowaniu prawdziwych projektów w szkole, co pozwoli zdobyć wiedzę w praktyce. — To koniec niesławnej metody 3Z, czyli zakuj, zdaj i zapomnij, a początek kształtowania kompetencji 4K: kooperacji, kreatywności, krytycznego myślenia i komunikacji. To krok w dobrą stronę dla polskiej edukacji i szansa na zmianę w systemie nauczania w Polsce na taki, który przystaje do XXI wieku — ocenia Flis.

Przygotować nauczycieli do przedmiotu biznes i zarządzanie

Nigdy wcześniej w historii polskiej szkoły nie było przedmiotu zakładającego tyle zaawansowanej pracy projektowej uczniów. Ta nowość wymaga od nauczycieli stworzenia nowych scenariuszy lekcji uczących uczniów w praktyce: zarządzania projektami i pracy zespołowej. Dlatego Fundacja Zwolnieni z Teorii postanowiła wesprzeć nauczycieli w tym zakresie i przygotowała specjalne pakiety materiałów na start. Zawierają m.in. gry edukacyjne, których celem jest inspirowanie do wymyślenia projektu zespołowego skoncentrowanego na jednym z celów zrównoważonego rozwoju ONZ, sposoby przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej czy napisania CV, gotowe scenariusze lekcji oraz program nauczania całego przedmiotu.

Oprócz fizycznego pakietu materiałów jest też wersja online w postaci szkolenia e-learningowego dla nauczycieli, która ma ich przygotować do prowadzenia nowego modułu zarządzania projektami i wprowadzenia pracy zespołowej. Nauczyciele dowiedzą się m.in. na czym polega zarządzanie projektami i czym charakteryzują się poszczególne etapy projektu, jaka jest rola nauczyciela i ucznia, jak identyfikować ryzyka w projekcie i motywować uczniów do działania. Poza tym dostępne będzie narzędzie online do wspierania uczniów realizujących projekty z bazą projektów już zrealizowanych, które mogą zainspirować uczniów, a nauczycielom możliwość monitorowania ich pracy. Wszystkie materiały są darmowe i zgodne z podstawą programową ministerstwa, zawierają praktyczną wiedzę opartą na zrealizowanych projektach i wskazówki od nauczycieli do wykorzystania w klasie. Wystarczy się zarejestrować na stronie www.biz.zwzt.pl, aby otrzymać wszystkie materiały.

Szansa na erę przedsiębiorczości

Rafał Flis ocenia, że nowy przedmiot, dobrze przeprowadzony, może pobudzić młodzież do działania na niespotykaną dotąd skalę. — Jeśli przedmiot zostanie właściwie wprowadzony, to uczniowie w całej Polsce w końcu będą mogli zdobyć przedsiębiorcze kompetencje w szkole — mówi Rafał Flis. Dlatego twórcy pakietu materiałów chcą dotrzeć do tysięcy nauczycieli w całej Polsce, aby wesprzeć ich w tym przygotowaniu.

Jak przygotowania do nowego przedmiotu oceniają sami nauczyciele? — Od przyszłego roku szkolnego będę nauczycielem przedmiotu biznes i zarządzanie. Widząc wsparcie, które Fundacja Zwolnieni z Teorii przygotowuje dla nas i dla uczniów wiem, że uczenie tego przedmiotu będzie przyjemniejsze. Interaktywne gry bardziej zaktywizują młodzież do działania, a platforma internetowa ułatwi wspieranie uczniów i obserwowanie ich postępów w realizacji projektów zespołowych. Cieszę się, że będę mogła skorzystać ze wsparcia i ułatwić sobie pracę z uczniami i przygotowanie do lekcji — mówi Anna Frołów, nauczycielka CXXII LO im. Ignacego Domeyki w Warszawie.

Przy tworzeniu narzędziownika współpracowały Fundacja Zwolnieni z Teorii oraz Fundacja Empiria i Wiedza. Partnerami są ING, Pracuj.pl i Polska Rada Biznesu. Patronami medialnym są Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz Money.pl. Patronat honorowy objęły Centrum GovTech działające w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Akademia Leona Koźmińskiego oraz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Więcej informacji o akcji na stronie www.biz.zwzt.pl.

Materiał prasowy Fundacji Zwolnieni z Teorii

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.