Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
CHE
|

Ta inwestycja pochłonęła setki milionów złotych. Teraz nikt z niej nie korzysta

133
Podziel się:

Nowy terminal w Gdyni (z tarasem widokowym na najwyższej kondygnacji) ma 5,5 tys. m kw. powierzchni, przylega do niego rampa łącząca gmach z promem. Inwestycja kosztowała przeszło 300 mln złotych, natomiast terminal od wielu miesięcy nadal pozostaje pusty. Czemu? Powodów jest kilka?

Ta inwestycja pochłonęła setki milionów złotych. Teraz nikt z niej nie korzysta
Otwarty we wrześniu nowy terminal pasażerski w gdyńskim porcie nadal stoi pusty (gdynia.pl)

Zarząd gdyńskiego portu zapewniał we wrześniu przy okazji otwarta terminalu, że już w styczniu skorzystają z niego pierwsi pasażerowie. Teraz mówi się o wiosennym terminie. Tym samym inwestycja, która pochłonęła aż 300 mln złotych nadal stoi nieużywana.

Nowo wybudowany Publiczny Terminal Promowy zlokalizowany jest przy nabrzeżu Polskim (basen im. Piłsudskiego) na terenie gdyńskiego portu. Jak przypomina trójmiejska "Wyborcza", władzom portu zależało nie tylko na poprawie warunków obsługi pasażerów, ale także na skróceniu czasu manewrowania jednostek w basenie portowym.

Inwestycja, której generalnym wykonawcą była Korporacja Budowlana Doraco, rozpoczęła się trzy lata temu i została otwarta we wrześniu ur.

- Zakończyły się tam zgodnie z założeniami prace budowlane i obecnie trwają wymagane przepisami odbiory. Po ich zakończeniu terminal będzie przekazany do użytkowania i będą mogły stamtąd odejść pierwsze promy - wyjaśnia w rozmowie z "GW" Aleksander Wicka, kierownik działu marketingu w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia.
Zobacz także: Komorowski o losach "lex TVN": Im większa presja z zagranicy, tym większa szansa na weto Dudy

Terminal czeka na pierwszych pasażerów

Zgodnie z nowymi przewidywaniami i rozmowami z armatorami pierwsze promy przewoźnika Stena Line odejdą w nadchodzącym kwartale.

Nowy terminal ma obsługiwać połączenia szwedzkiego armatora Stena Line z Gdyni do Szwecji, ale także promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, pływających pod marką Polferries - podaje "GW".

Przedstawiciele portu wskazują, że chieliby, aby statki drugiego armatora rozpoczęły operacje w odstępie około 2-3-miesięcznym, z uwzględnieniem okna czasowego, jakie umożliwi realizację takiego zadania.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
inwestycje
pieniądze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(133)
Georg
2 lata temu
Kolejny potężny sukces Sasina 🤣
Rico
2 lata temu
Okazyjnie sprzedam słomę do butów potrzebującym
Rico
2 lata temu
Tanio odsprzedam glebogryzarkę widły i dwie pary gumofilców-jeszcze ciepłe
Boból
2 lata temu
Balcerowicz musi odejść
obywstel
2 lata temu
Ale tu tloczno od pro-rządowych trolli! O czym tu dyskutowac? Kolejna niewydarzona inwedtycja za grubą kasę!
...
Następna strona