Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
JACEG
|
aktualizacja

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela. Jak to zrobić?

0
Podziel się:

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela ma miejsce, gdy wysokość odszkodowania nie jest zadowalająca. Takie prawo przysługuje wszystkim ubezpieczonym. Ile czasu jest na odwołanie? Kiedy firma musi odpowiedzieć?

Odszkodowanie za niskie? Możesz się odwołać od decyzji ubezpieczyciela
Odszkodowanie za niskie? Możesz się odwołać od decyzji ubezpieczyciela (money.pl)

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela przysługuje zawsze i w zasadzie od każdej decyzji zakładu. Zazwyczaj ma miejsce wtedy, gdy ubezpieczony nie zgadza się na przykład z wysokością wypłaconego odszkodowania.

Reklamacja u ubezpieczyciela. Jak złożyć odwołanie?

Reklamację (czyli innymi słowami właśnie odwołanie) można również złożyć wtedy, gdy ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania. Jak to zrobić? Prawo daje na to trzy sposoby:

  • ustnie, na przykład podczas wizyty w oddziale lub podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem,
  • drogą elektroniczną, na przykład za pośrednictwem specjalnych formularzy lub pocztą e-mail, o ile ubezpieczyciel dopuszcza taką formę,
  • pisemnie, w oddziale firmy lub pocztą tradycyjną.

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela. Co musi zawierać?

Firmy zajmujące się odszkodowaniami zwracają uwagę, że odwołanie nie ma z góry określonego wzoru. Można je napisać "od zera". Warto jednak pamiętać, co powinno się w nim znaleźć. A są to:

  • dane osobowe pokrzywdzonego (imię, nazwisko, adres) oraz dane ubezpieczyciela (nazwa, adres),
  • numer polisy, decyzji lub szkody, który pozwoli łatwo odnaleźć ubezpieczycielowi, o jaką sprawę chodzi,
  • uzasadnienie odwołania.

Reklamacja u ubezpieczyciela. Ile jest na to czasu?

Ze złożeniem odwołania nie trzeba się spieszyć. Roszczenie bowiem przedawnia się dopiero po 3 latach. Jeśli zaś szkoda wystąpiła na skutek przestępstwa (na przykład ktoś wjechał w nas samochodem pod wpływem alkoholu), to na odwołanie jest aż 20 lat.

Po dostarczeniu reklamacji, ubezpieczyciel ma 30 dni (lub 60 przy sprawach bardziej skomplikowanych) na podjęcie decyzji w tej sprawie. Jeśli w tym czasie nie zajmie stanowiska, to reklamację uznaje się za rozpatrzoną.

Co w przypadku, gdy ubezpieczyciel nie uzna odwołania i wyda decyzję odmowną? Wtedy w takim dokumencie powinny być wyszczególnione możliwe środki odwoławcze. Są to na przykład Rzecznik Finansowy, sąd polubowny albo mediacha lub trzecia opcja - postępowanie przed sądem powszechnym.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)