Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kampania "Piłeś - nie prowadź"

0
Podziel się:

"Piłeś - nie prowadź" - to hasło kampanii społecznej, która ma uświadamiać kierowcom, jak niebezpieczne jest prowadzenie pojazdów pod wpływem alkoholu. Od jutra w telewizji pojawią się spoty, a na ulicach zawisną billboardy i plakaty.

W reklamówkach można zobaczyć nietrzeźwego mężczyznę, który próbuje dostać się do samochodu. Potem okazuje się, że jednak wybrał taksówkę. Na plakatach widnieje podwójna kierownica i napis: "Dlatego musi być was dwóch. Ty i taksówkarz".
Organizatorka kampanii Sylwia Rękawek ma nadzieję, że dzięki kampanii kierowcy nie wsiądą do samochodu po spożyciu alkoholu.
Mariusz Wasiak z Komendy Głównej Policji podkreśla, że w Polsce co dwunasty wypadek spowodowała osoba, która była pod wpływem alkoholu.
Z badań firmy TNS OBOP wynika, że w Polsce do prowadzenia przynajmniej raz po spożyciu alkoholu przyznaje się ponad 17 procent badanych kierowców. 12 procent kierowców twierdzi, że zdarzyło im się to więcej niż raz. Co czwarty kierowca, który już jechał pod wpływem alkoholu, uważa, że jeszcze się to powtórzy.
Katarzyna Furman z TNS OBOP mówi, że w Polsce istnieje społeczne przyzwolenie na prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu. Dodaje, że pijani kierowcy czują się usprawiedliwieni i zrzucają odpowiedzialność na otoczenie.
Według szacunków Komisji Europejskiej, co roku na naszym kontynencie w wypadkach drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych umiera około 10 tysięcy osób.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)