Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzedaż BAH wzrosła o 51% r/r do 380 samochodów w lutym

0
Podziel się:

British Automotive Holding (BAH) sprzedał 380 samochodów w lutym (w tym 199 samochodów marki Land Rover i 181 samochodów marki Jaguar), co oznacza wzrost o 51% r/r, podała spółka.

Sprzedaż BAH wzrosła o 51% r/r do 380 samochodów w lutym

"Wolumen sprzedaży zgodnie z wynikami generowanymi w grupie: 215 szt. (+67% r/r), w tym 87 samochodów marki Land Rover i 128 samochodów marki Jaguar, sprzedane do dealerów spoza grupy; 149 szt. (+34% r/r), w tym 105 samochodów marki Land Rover i 44 samochody marki Jaguar, sprzedane przez dealerów z grupy do klienta finalnego" - czytamy w komunikacie.

Wartość samochodów sprzedanych do dealerów spoza grupy oraz wartość samochodów sprzedanych przez dealerów z grupy do klienta finalnego wyniosła 72 mln zł (+20% r/r); narastająco od początku roku jest to 131 mln zł (+28% r/r), podano także.

Jednocześnie spółka zastrzegła, że ze względu na szacunkowy charakter przekazywane dane mogą się różnić od finalnych wyników prezentowanych w obligatoryjnych raportach okresowych.

"Według wstępnych szacunków, w lutym 2019 r. wolumen sprzedaży importerskiej BAP wyniósł 380 sztuk, co oznacza że był on o ponad połowę wyższy niż przed rokiem. Najpopularniejszymi autami w gamie JLR były w tym okresie Jaguary: E-Pace oraz F-Pace, których sprzedaż wyniosła odpowiednio 87 i 49 sztuk, co stanowiło prawie 36% całkowitej sprzedaży importerskiej Grupy. Bardzo dobre wyniki zanotowano również w przypadku Land Roverów. Dilerom przekazano w lutym 46 sztuk modelu Range Rover Sport i niewiele mniej, bo 45 sztuk, modelu Discovery Sport" - napisano w komunikacie.

Jak zauważył dyrektor zarządzający British Automotive Polska Arkadiusz Miętkiewicz, kolejny miesiąc pokazuje, że wpływ zmian podatkowych w leasingu pojazdów o wartości powyżej 150 tys. zł, które weszły w życie w styczniu 2019 r. nie był tak istotny, jak przewidywano w całej branży.

"Pozwala to z optymizmem patrzeć na kolejne miesiące tego roku, tym bardziej że dynamika sprzedaży w lutym jest nawet wyższa niż ta, którą obserwowaliśmy w styczniu tego roku. Sądzimy, że w dużej części to efekt odpowiednio opracowanej strategii marketingowej, w której bezpośrednio odpowiadamy na potrzeby klientów rekompensując im potencjalne straty podatkowe wynikające ze zmiany przepisów" - powiedział Miętkiewicz, cytowany w komunikacie.

"Jednocześnie intensywnie pracujemy nad rozwojem naszego biznesu, zwiększając sprzedaż, pozyskując nowych klientów, w tym również korporacyjnych i poszerzając ofertę aut używanych. W działania te z pewnością wpisuje się nasza nowa spółka, zajmująca się prowadzeniem sieci wypożyczalni aut pod marką SurPrice" - dodał.

Prezes spółek dilerskich Grupy BAH Arkadiusz Rutkowski przypomniał, że od kilku miesięcy trwają w grupie przygotowania do płynnego przejścia na model stricte dilerski, co nastąpi po wygaśnięciu umowy importerskiej z koncernem JLR w 2020 r.

"Chcemy zwiększać udziały rynkowe naszych dilerów tak, aby za te kilkanaście miesięcy posiadały one dominującą na nim pozycję i generowały satysfakcjonujące zyski zarówno z sprzedaży aut, jak i z ich serwisowania czy rynku wtórnego. Dodatkowo widzimy pewien potencjał synergii we współpracy naszych dilerów z wypożyczalniami SurPrice" - podkreślił Rutkowski, także cytowany w komunikacie.

British Automotive Holding to generalny importer, wyłączny przedstawiciel na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. W ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym spółka sprzedała na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)