Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Codemedia: Wydatki reklamowe w sektorze handlu wzrosły do 492,7 mln zł w I półr.

0
Podziel się:
Codemedia: Wydatki reklamowe w sektorze handlu wzrosły do 492,7 mln zł w I półr.

Wydatki mediowe sektora handel (bez e-commerce) w pierwszej połowie 2017 roku wyniosły 492,7 mln zł, tj. o 8% więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i 33% więcej niż dwa lata temu, wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

"Z sondażu przeprowadzonego przez agencję badawczą Maison&Partners na zlecenie ISBnews wynika, że Polacy bardzo chętnie robią zakupy w marketach wielobranżowych i dyskontach. Wśród nich na pierwszym miejscu plasuje się Biedronka - jest ulubionym sklepem aż 62% badanych. W dalszej kolejności wybierany jest Lidl. Obie marki mierzą się w walce o tego samego konsumenta, dlatego nie powinien nas dziwić wzrost wydatków reklamowych Lidla, który próbuje wyprzedzić swojego rywala" - powiedziała group account director mówi Anna Lipińska, cytowana w komunikacie.

W podziale na kategorie największym reklamodawcą są super- i hipermarkety, których wydatki mediowe w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku stanowiły 66% inwestycji w promocję całego sektora handel. Zdecydowanym liderem wśród reklamodawców z sektora handel jest Lidl. Jego wydatki na reklamę wyniosły w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku 65,7 mln zł, o 5% więcej niż rok wcześniej, podano także.

"Na drugim miejscu uplasowało się Metro Group, które przeznaczyło na promocję prawie 36 mln zł, a na trzecim Terg z inwestycjami na poziomie 31,9 mln zł. Obaj reklamodawcy także wydali w porównaniu rok do roku więcej na promocję - odpowiednio o 9% i 14%. Tuż za podium znalazł się właściciel marki Biedronka - Jeronimo Martins Polska, który na wydatki mediowe przeznaczył w pierwszej połowie tego roku 29,5 mln zł, o 9% mniej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku" - czytamy dalej.

W Top 10 reklamodawców sektora handel znalazły się także: Euro-Net Warszawa, Tesco Polska, IKEA Polska, Kaufland Polska Markety, Carrefour Polska, Leroy Merlin Polska. W porównaniu do poprzedniego roku z zestawienia Top 10 wypadł Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska, podano również.

"W podziale na media reklamodawcy z sektora handel przeznaczyli w pierwszej połowie 2017 roku najwięcej na promocję w telewizji - inwestycje osiągnęły poziom ponad 180 mln zł i stanowiły 37% wszystkich wydatków branży. Na drugim miejscu uplasowało się radio - 30% udziału. A na kolejnych: internet (12%), outdoor (8%), magazyny (7%), gazety (4%) i kina (2%)" - czytamy dalej.

Wśród najchętniej wybieranych mediów znalazły się: Polsat, RMF FM, TVN, ZET, TVP 2, TVP 1, Onet.pl, PR 3, WP.pl, TV 4, podano również.

"Lider sektora - Lidl - wydał na promocję w telewizji ponad połowę swojego budżetu mediowego. Jeronimo Martins Polska, do którego należy sieć sklepów Biedronka, także zdecydowanie postawiło w pierwszej połowie tego roku na to właśnie medium. Telewizja pozwala im efektywnie docierać do konsumentów ze swoimi ofertami, zwłaszcza z informacjami o aktualnych promocjach, które szczególnie przyciągają uwagę Polaków" - podsumowała Lipińska.

Codemedia jest innowacyjnym domem mediowym koncentrującym się przede wszystkim na elektronicznych mediach - telewizji, internecie, mediach mobilnych, a także innych kanałach tradycyjnych.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)