.
Ponowne głosowanie nad tą uchwałą było konieczne, ponieważ moc poprzedniej wygasła 30 grudnia 2002 roku.
"Uchwała musiała być podjęta jeszcze raz z nowym terminem. Termin jest wydłużony na wszelki wypadek do końca lipca" - powiedział po zakończeniu obrad NWZA członek zarządu Daewoo-FSO Michał Relewicz.
Uchwała wejdzie w życie po spełnieniu w określonym terminie konkretnych warunków, m.in. ustalenia przez polskich i koreańskich wierzycieli Daewoo-FSO struktury udziałów w NSC. W tym przypadku obowiązuje data 23 lipca, natomiast do końca lipca znaleziony ma być inwestor branżowy dla NSC i uzgodnione warunki jego uczestnictwa. NSC ma powstać na bazie części majątku Daewoo-FSO i uchronić żerańską fabrykę przed upadłością. Obecnie wejście do NSC negocjuje brytyjski MG Rover.
Po zakończeniu NWZA Relewicz poinformował dziennikarzy, że jeszcze we wtorek zarząd spółki podpisze akt założycielski NSC Sp. z o.o. i już w środę złoży w sądzie wniosek o jej rejestrację.
"W dniu dzisiejszym u notariusza zostanie podjęta uchwała o utworzeniu spółki, w dniu jutrzejszym zgłaszany będzie wniosek o rejestrację" - powiedział.
Wcześniej wiceminister gospodarki i pracy Maciej Leśny oraz wiceprezes MG Rover Group Nick Stephenson mówili PAP, że powołanie NSC będzie ważnym krokiem w negocjacjach, m.in. po to, aby banki wierzycielskie mogły podpisać porozumienie w sprawie objęcia udziałów w nowym przedsiębiorstwie.
Majątek, który ma wejść do NSC, to głównie składniki części produkcyjnej zakładu, m.in. tłocznia, spawalnia, lakiernia i montaż.
Na samym początku udziałowcem w NSC ma być Daewoo-FSO, potem te udziały zostaną zbyte, w zamian za umorzenie całości lub części wierzytelności, Skarbowi Państwa, Daewoo Motor oraz polskim i koreańskim bankom wierzycielom.