Poinformowały o władze rządowe w Berlinie.
System satelitarny pozwoli ustalać liczbę faktycznie przejechanych przez każdą ciężarówkę kilometrów i zależnie od tego ściągać opłaty od kierowców. W tej chwili obowiązuje ryczałtowe myto dla wjeżdżających do Niemiec TIR-ów.
Planowane opłaty obejmą pojazdy o wadze ponad 12-stu ton.
Zależnie od obciążenia na jedną oś oraz od stopnia zanieczyszczenia powietrza spalinami odpłatność wyniesie od 10 do 17 eurocentów za kilometr. Rząd niemiecki ma nadzieję na uzyskanie tą drogą dodatkowych wpływów do budżetu w wysokości 3 miliardów 400 milionów euro rocznie.
Lukratywne zlecenie na budowę satelitarnego systemu nadzoru otrzymały koncern Daimler-Chrysler oraz niemiecka telekomunikacja Deutsche Telekom. Konkurenci uczestniczący w przetargu zapowiedzieli odwołanie się do sądu, co może jeszcze opóźnić uruchomienie całego systemu.