Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Xi Jinping przyleciał gasić pożar. UE chce nałożyć cło na chińskie "elektryki"

10
Podziel się:

Francja to pierwszy przystanek prezydenta Chin Xi Jinpinga podczas rozpoczętej w niedzielę podróży po Europie. W ocenie ekspertów przyleciał wbić klin między umacniające się więzi Unii Europejskiej i USA. Bruksela skończyła z polityką "otwartych ramion" wobec Pekinu.

Xi Jinping przyleciał gasić pożar. UE chce nałożyć cło na chińskie "elektryki"
Xi Jinping pierwszy raz od pięciu lat odwiedza Europę. Na jego trasie są Francja, Serbia i Węgry (PAP, PAP/EPA/Michel Euler / POOL)

Jak zapowiedziało ministerstwo spraw zagranicznych Chin, w Paryżu Xi Jinping będzie rozmawiał z prezydentem Francji Emmanuelem Macronem i szefową Komisji Europejskiej Ursulą von der Leyen. Według agencji Reuters do spotkania ma dołączyć także kanclerz Niemiec Olaf Scholz.

Tematem rozmów mają być relacje gospodarcze między Chinami a Unią Europejską, która grozi m.in. wprowadzeniem ceł na chińskie samochody elektryczne. Spodziewane jest także poruszenie kwestii wojny w Ukrainie, w tym udziału chińskich przedstawicieli w konferencji pokojowej, która ma odbyć się w czerwcu w Szwajcarii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Putin z wizytą w Chinach. "Nie jest to sojusz prawdziwy"

Xi Jinping odwiedzi Serbię i Węgry

Prezydent Xi następnie odwiedzi Serbię, gdzie spotka się z prezydentem Aleksandarem Vucziciem. Wizyta ta zbiega się z 25. rocznicą zbombardowania przez siły NATO chińskiej ambasady w Belgradzie, do którego doszło 7 maja 1999 r. Życie wówczas straciło 3 Chińczyków.

Następnie Xi uda się na Węgry, by spotkać się z premierem Viktorem Orbanem. Jak przewidują politolodzy, rozmowy prowadzone w Budapeszcie i Belgradzie mają zacieśnić relacje z Pekinem, a także otworzyć szerzej tamtejsze rynki na chińskie inwestycje.

To pierwsza podróż prezydenta Chin do Europy od 2019 r. Pięć lat temu odwiedził on Francję, Włochy i Monako.

Pekin chce wbić klin między Europę i USA

Przypomnijmy, że Unia Europejska zmieniła swoją postawę wobec Chin. Kurs się zaostrza i Państwo Środka nie może dalej liczyć na politykę "otwartych ramion". Bruksela coraz częściej mówi jednym głosem z Waszyngtonem i wprowadza kolejne ograniczenia mające chronić wewnętrzny rynek przed dominacją Chin.

Dla Pekinu zbliżenie Europy z USA to spełnienie koszmarów w międzynarodowej grze mocarstw. W strategii Państwa Środka, jeśli nie będzie mu przychylna, to musi pozostać choć neutralna.

- Chiny są rywalem gospodarczym. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie nieuczciwa konkurencja w wielu sferach. Państwa UE wielokrotnie oskarżały Chiny o naruszanie zasad WTO, kradzież technologii, dumping, protekcjonizm wobec towarów z UE, dotowanie produkcji ze szkodą dla producentów z UE. Francja, którą odwiedzi Xi na przykład bardzo popierała działania KE w sprawie nieuczciwej konkurencji w sektorze motoryzacyjnym, zwłaszcza produkcji samochodów elektrycznych - zaznacza Jan Strzelecki, zastępca kierownika Zespołu Gospodarki Światowej Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), w rozmowie z money.pl.

Tydzień temu Chin Wang Yi, chiński minister spraw zagranicznych, wyraził nadzieję, że Paryż będzie w stanie nakłonić Brukselę do prowadzenia bardziej pragmatycznej polityki wobec Pekinu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
Pragmatyk
2 tyg. temu
Stoi cenzurze. Przywrócić komentarze!
Lion
2 tyg. temu
Chińczycy na potęgę kopiują towary, większość hakerów kradnących dane są Chin i Rosji, Chińczycy masowo podrabiają gotówkę , można ja nabyć w internecie za część wartości. Kwestia czasu i będzie to samo co z Rosją .
Lipa
2 tyg. temu
Nic chińskiego nie kupuje !
NUIO
2 tyg. temu
piszecie takie bzdury na temat CPK, że strach się bać, czy po majówce już wytrzeźwieliście hihihihi!!!!!! to nie ma być tylko lotnisko dla turystów tylko jak sama nazwa wskazuje Centralny Port Przeładunkowy, czyli Hub – przeznaczony do obsługi cargo lotniczego będący jednocześnie węzłem/bazą dla linii lotniczych obsługujących ruch towarowy (przesyłki lotnicze). Huby cargo są częścią systemu hub-and-spoke, gdzie ładunek często nie trafia bezpośrednio do punktu docelowego, a przechodzi przez obiekty hubu (magazyny, sortownie). Huby tego typu oprócz integracji różnych kierunków połączeń lotniczych integrują też często inne rodzaje transportu towarowego (drogowy, kolejowy). Duże międzynarodowe porty lotnicze łączą rolę hubu dla pasażerów i ładunków lotniczych. Tego typu obiekty oferują szereg usług związanych z obsługą ładunków: magazynowanie, transport wewnętrzny, zarządzanie zapasami, odprawę celną i inne. Mają one na celu optymalizację przepływu towarów poprzez minimalizację czasu, kosztów i ryzyka związanego z transportem i przeładunkiem.
Też tak macie...
2 tyg. temu
Cenzura totalna tego ukrooszolłomstwa na tym pseudoportalu to jakiś żart...