Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

CCC i LPP pokazują wyniki sprzedaży. W internecie nadrabiały spadki

1
Podziel się:

W ostatnich miesiącach sklepy sieciówek CCC, Reserved czy Cropp częściej były zamknięte niż otwarte, co nie oznacza, że nic nie sprzedawały. M.in. dzięki internetowi zanotowały przychody po około 2 mld zł.

CCC i LPP pokazują wyniki sprzedaży. W internecie nadrabiały spadki
Dla CCC i LPP galerie stanowiły główne źródło sprzedaży. To się zmieniło. (pixabay.com, pixabay.com)

Branża handlowa, która przed pandemią koncentrowała sprzedaż głównie w galeriach, mocno ucierpiała na lockdawnie w ostatnich miesiącach. Widać to po zaprezentowanych właśnie wstępnych wynikach dwóch czołowych polskich grup: CCC i LPP (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay).

CCC jest liderem rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Przychody sieci detalicznej w czwartym kwartale (spółka rozszerzyła zakres wyników za październik-grudzień o styczeń) spadły o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Sprzedaż wyniosła 797 mln zł. Pogorszenie wyników sklepów stacjonarnych grupa nadrabiała w internecie. Przychody z e-commerce w tym czasie wzrosły o 84 proc. do 1 mld 94 mln zł. Udział online w sprzedaży wyniósł 55 proc.

Zobacz także: Puste stoliki, długi, prośby o pomoc. "Liczmy, że szczepionki zmienią sytuację"

Jak przełożyło się to na zyski? Tak, że w praktyce ich nie było. Strata na działalności operacyjnej wyniosła 90 mln zł wobec 58 mln zł zysku rok wcześniej.

Jeden z głównych branżowych konkurentów, czyli grupa odzieżowa LPP, także zaprezentowała wstępne wyliczenia. Wynika z nich, że przychody w czwartym kwartale (listopad-styczeń) wyniosły w sumie 2 mld 180 mln zł, co oznacza 20-procentowy spadek rok do roku.

W tym w sklepach stacjonarnych sprzedaż była na poziomie 1 mld 354 mln zł (spadek o 42 proc.), a w e-commerce wyniosła 826 mln zł (wzrost o 111 proc.).

LPP może się jednak pochwalić zyskiem na działalności operacyjnej (EBIT). Mowa o 35 mln zł, a więc kwocie o 20 proc. niższej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
Tom
3 lata temu
Nie tak źle zważywszy że wszystko było pozamykane.