Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Klocki Lego sprzedają się lepiej, ale firma zarabia mniej. Dużo inwestuje

2
Podziel się:

Ponad 8,5 mld zł - za tyle pieniędzy na całym świecie sprzedały się klocki Lego w pierwszym półroczu. Prym wiodą m.in. zabawki z serii Avengers i Star Wars. Duńska firma poprawia wyniki, ale wcale nie daje to coraz większych zysków.

Klocki Lego ciągle dobrze sprzedają się na świecie.
Klocki Lego ciągle dobrze sprzedają się na świecie. (East News, Marek MICHALAK)

Duński gigant pochwalił się, że sprzedaż klocków Lego na dojrzałych rynkach, takich jak USA lub Europa Zachodnia, rośnie w tempie jednocyfrowym. Jeszcze lepiej jest w Chinach, które stają się strategicznym rynkiem z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży.

Najlepiej sprzedającymi się zestawami w pierwszej połowie roku były z jednej strony popularne serie autorskie, ale też produkty licencyjne. Mowa o kolekcjach City, Creator, Friends, Ninjago, Technic oraz inspirowana serią filmów kolekcja Star Wars. Jak wskazuje producent, znakomicie sprzedawały się też zestawy z linii Lego Marvel Avengers.

Sprzedaż detaliczna Lego w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 wzrosła o 5 proc. Przełożyło się to na 14,8 mld duńskich koron przychodu. Daje to ponad 8,5 mld zł. Co ciekawe, firma wcale więcej nie zarabia. Zysk netto w rok spadł o 12 proc. i wyniósł 2,7 mld koron (około 1,5 mld zł).

Zobacz także: Prezes Cobi: Od pluszowej sarenki do fabryki klocków

Firma tłumaczy mniejsze zyski dużymi inwestycjami poczynionymi w ostatnim czasie. Mają one procentować w przyszłości wzrostem biznesu.

- Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników, biorąc pod uwagę przekształcenia, jakim ulega segment zabawek na świecie - komentuje Niels B. Christiansen, prezes Lego.

- Jednocześnie podejmujemy znaczące inwestycje, aby budować silne fundamenty, które pozwolą nam rozwijać się długofalowo i inspirować kolejne pokolenia. Do tego zalicza się wejście na nowe rynki, ekspansja w Chinach, tworzenie innowacyjnych doświadczeń w punktach sprzedaży oraz projektowanie nowych produktów pozwalających na i coraz bardziej ekscytujące doświadczenia podczas zabawy - podkreśla.

Lego zamierza kontynuować inwestycje w Chinach tak, by do końca 2019 roku mieć w tym kraju ponad 140 sklepów w 35 miastach. Z kolei na początku 2020 roku planowane jest otwarcie biura w Mumbaju, aby wzmocnić obecność w Indiach.

- Dostrzegamy możliwość dotarcia do większej liczby indyjskich dzieci i rodzin, które doceniają korzyści z uczenia się przez zabawę. Rozwój klasy średniej, istotna rola edukacji oraz rosnąca gospodarka sprawiają, że Indie są logicznym, kolejnym krokiem w naszych staraniach, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby dzieci na świecie - wyjaśnia Christiansen.

Polska tak jak i cały rynek europejski nie jest aż tak perspektywiczny. Nie znamy jednak precyzyjnych wyników sprzedaży popularnych klocków w naszym kraju. W raporcie półrocznym firma ograniczyła się tylko do opisania konkretnych regionów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Tadi
5 lata temu
Ja i moi synowie uwielbiamy klocki LEGO. Od dawna kupujemy i składamy mamy bardzo dużo zestawów. Można by powiedzieć że na pokaźną sumę bo w tej chwili już by się uzbierało ok 9,000 zł. LEGO jest fajne, uczy, bawi, inspiruje, rozwija wyobraźnie, zabawa jest kreatywna i zręcznościowa. Jest dużo plusów, jednak jako tata dwójki dzieci muszę przyznać że niejednemu rodzicowi te plusy przysłania cena. LEGO i Chiny ... Powinno być taniej. Jednak nie będzie bo sporo kosztują licencje.
Seba
5 lata temu
dobre w chinach, gdzie produkują najwięcej podróbek za 1/3 ceny org