Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

Wyniki LEGO. Firma w rok sprzedała klocki za blisko 21 mld zł

2
Podziel się:

Mimo problemów w branży zabawkarskiej, klocki LEGO ciągle nie tracą na popularności. W 2018 roku najchętniej kupowane były serie: City, Technic, Star Wars, Friends oraz NINJAGO - wynika z rocznego raportu firmy. Sprzedaż najszybciej rośnie w Chinach.

Lego ciągle nie traci na popularności.
Lego ciągle nie traci na popularności. (East News, Marek MICHALAK)

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek zabawek na świecie pochwaliła się wynikami sprzedaży w 2018 roku. Grupa LEGO na całym świecie sprzedała klocki za 36,4 mld duńskich koron, co daje około 21 mld zł. To o 4 proc. lepszy wynik niż rok wcześniej. Przełożyło się to na niecałe 11 mld koron (6,25 mld zł) zysku operacyjnego.

Zadowolenia z wyników nie kryje szef Grupy LEGO.

- Jesteśmy szczególnie podbudowani naszymi postępami, biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed branżą zabawkarską i odejście wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych, takich jak Toys R Us - komentuje wyniki Niels B Christiansen, prezes LEGO.

Tłumaczy, że te zmiany otworzyły nowe możliwości na wzmocnienie relacji ze sprzedawcami detalicznymi i znalezienie nowych sposobów komunikacji z kupującymi za pośrednictwem np. internetu. Podkreśla, że wbrew negatywnym trendom, udział firmy w rynku zabawek ciągle rośnie.

Zobacz także: Ten Bugatti Chiron z lego jest rozmiaru prawdziwego auta. Do tego można nim jeździć

W Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej wzrost sprzedaży klocków LEGO był na poziomie kilku procent. Znacznie lepiej wyglądają statystyki w Chinach, będących strategicznym rynkiem, gdzie przychody rosną w dwucyfrowym tempie.

Najlepiej sprzedającymi się seriami klocków w 2018 roku były LEGO: City, Technic, Star Wars, Friends oraz NINJAGO. Mocne wyniki zanotowały także LEGO Harry Potter, Jurassic World i Creator.

- W ubiegłym roku byliśmy zadowoleni z odpowiedzi na nasze rodzime serie, takie jak LEGO City i LEGO Technic. Zachęciła nas także pozytywna reakcja na nowe produkty i doświadczenia, które integrują zabawę klockami ze światem cyfrowym, takie jak aplikacja rzeczywistości rozszerzonej AR Playgrounds, DUPLO Cargo Train, który wprowadza do świata kodowania naszych najmłodszych fanów oraz zestaw LEGO BOOST, dzięki któremu robotyka staje się dla dzieci intuicyjna i przyjemna. Będziemy nadal inwestować zarówno w nasze podstawowe produkty, jak i w nową technologię, dzięki której klocki ożywają w niezwykły i nieoczekiwany sposób - podkreśla prezes.

LEGO w planach na ten rok ma przyspieszenie sprzedaży w Chinach. Do tego ma prowadzić otwarcie 80 sklepów w 18 miastach, rozpoczynając od nowego sklepu flagowego w Pekinie, który został otwarty 22 lutego. Grupa będzie dalej rozwijać swoją obecność na Bliskim Wschodzie i eksplorować możliwości na nowych rynkach, na których istnieje duża i rosnąca populacja klasy średniej, takich jak Indie.

LEGO jako firma została założona przez Olego Kirka Christiansena w 1932 roku w Billund w Danii. Początkowo produkowała m.in. drewniane zabawki, choć nie ograniczała się tylko do nich. Obecnie kojarzona jest praktycznie tylko z plastikowymi klockami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Yogiii
3 miesiące temu
Lego jest super
Franek
5 lata temu
I dobrze. WiecejLEGO to mniej chińskich podrób. Akcje marketingowe, filmy oraz promocje przyniosły sukces. Mój portfel też dał się przekonać na 4 cyfrową sumę w zeszłym roku ;)