Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Centrum Klima ma zielone światło od KNF

0
Podziel się:

KNF zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Centrum Klima, w związku z zamiarem ubiegania się o dopuszczenie akcji serii A i B do obrotu na rynku regulowanym.

Centrum Klima ma zielone światło od KNF
(PAP/Bartłomiej Zborowski)

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Centrum Klima, w związku z zamiarem ubiegania się o dopuszczenie akcji serii A i B do obrotu na rynku regulowanym.

Spółka jest notowana na rynku alternatywnym NewConnect. Oferującym jest Dom Inwestycyjny BRE Banku.

Na rynku regulowanym będzie notowanych 5,1 mln akcji serii A i prawie 0,42 mln akcji serii B. Spółka Centrum Klima złożyła prospekt do KNF na początku października.

W połowie października, prezes Marek Perendyk w rozmowie z agencją ISB, poinformował, że do połowy 2011 r. spółka planuje zainwestować 35 mln zł, a część środków spółka chce pozyskać z oferty publicznej zaplanowanej na I kw. 2009 r. Zastrzegł wówczas, że oferta nie zostanie przeprowadzona jeśli warunki na rynku będą złe.

Plany inwestycyjne przewidują zwiększenie mocy produkcyjnych i powierzchni magazynowej.

W ramach oferty prywatnej zakończonej w maju spółka przydzieliła akcje, których udział w podwyższonym kapitale stanowi 7,59%. Pozyskane z emisji środki, w wysokości 7,75 mln zł., spółka przeznaczyła na rozbudowę istniejącego już zakładu i budowę nowych hal produkcyjnych.

Centrum Klima jest producentem i dystrybutorem elementów systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych. Przychody ze sprzedaży spółki w 2007 roku wyniosły 72,1 mln zł, a zysk netto 8,2 mln zł. Szacunki na 2008 rok zakładają osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie 83,5 mln zł oraz zysku netto w wysokości 10,0 mln zł, spółka nie podała jednak oficjalnej prognozy.

W pierwszym półroczu 2008 spółka odnotowała przychody na poziomie ponad 38 mln zł, co oznacza wzrost o 7,3% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku. Zysk netto w I półroczu 2008 wyniósł 4,4 mln zł.

Strategia rozwoju spółki zakłada m.in. zwiększenie udziału produktów własnych w sprzedaży (obecnie wynosi on ok. 22%), a także zwiększenie udziału eksportu w przychodach.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)