Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Dino nie zwalnia tempa. Sieć otworzyła ponad 300 sklepów w rok

11
Podziel się:

W ciągu roku Dino otworzyło ponad 300 sklepów. Tym samym w 2022 r. przekroczyło liczbę dwóch tysięcy sklepów. To jednak nie jest ostanie słowo. Analitycy spodziewają się, że w tym roku sieć handlowa może również przekroczyć liczbę 300 nowych placówek. Goni tym samym Biedronkę.

Dino nie zwalnia tempa. Sieć otworzyła ponad 300 sklepów w rok
Dino Polska ma już ponad 2,2 tys. sklepów w Polsce. Do Biedronki wciąż brakuje (Adobe Stock, Krzysztof Bubel)

Sieć Dino Polska od marca 2022 r. do marca 2023 r. otworzyła 330 nowych sklepów – wynika z komunikatu prasowego firmy. Tym samym na koniec poprzedniego miesiąca posiadała ona 2210 punktów, a jeszcze rok wcześniej – 1880.

Dino nadal będzie dynamicznie otwierać kolejne sklepy?

Zwiększa się też powierzchnia sprzedażowa w jej sklepach. Na koniec marca wyniosła 869,4 tys. m kw. wobec 736,7 tys. m kw. rok temu – podaje sieć w komunikacie.

Portal wiadomoscihandlowe.pl powołuje się na analityków Noble Securities i wskazuje, że w tym roku Dino otworzy 310 nowych sklepów. To nieznacznie mniej wobec 2022 r., kiedy to sieć uruchomiła 355 punktów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Program Money.pl 3.03 | E-commerce a sprzedaż stacjonarna. Jak łączyć te dwa obszary?

Jak na razie jednak w ciągu pierwszych trzech miesięcy trwającego roku Dino otworzyło 54 nowe sklepy. Jak jednak podkreśla portal wiadomoscihandlowe.pl, większość inwestycji sieci handlowych jest dopinana w kolejnych kwartałach.

Ponad 2,2 tys. sklepów Dino. Do Biedronki wciąż brakuje

Przekroczenie granicy 2,2 tys. placówek czyni z Dino jednego z największych graczy na polskim rynku. Jednak palmę pierwszeństwa, przynajmniej jeśli chodzi o liczbę dyskontów, dzierży Biedronka. Sieć należąca do Jeronimo Martins, która niedawno została okrzyknięta największym pracodawcą nad Wisłą, na koniec 2022 r. miała niemal 3,4 tys. punktów.

Dla porównania: Lidl Polska na swojej stronie podaje, że posiada ponad 800 sklepów, Kaufland – 213, a Carrefour Polska – ponad 900 punktów, lecz w sześciu formatach. Najgęściej na polskich ulicach jest jednak rozlokowana sieć, która niegdyś miała żabę w swoim logo. Żabka Polska, bo o niej mowa, ma już 9310 placówek.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
ZALEWA
12 miesięcy temu
Dino przyciąga ludzi na wsiach gdzie kasy samoobsługowe raczej nie sa mile widziane.
robolbezrobot...
rok temu
czas na podatki
Ala
rok temu
Dino nie dorasta Biedronce do pięt. U mnie w mieście wszystkie Biedronki wyremontowane, nowy wystrój, kasy samoobsługowe. Dino nie oferuje nic nowego. Zatrzymali się w PRL.
Observer
rok temu
Nie potrzeba się ścigać wystarczy robić swoje i nie być zachłannym a konkurencja sama padnie
Mieszkaniec
rok temu
W Niepołomicach przydały by sie conajmniej .ze dwa sklepy Dino