Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

Falstart Biedronki. Nowy model sklepów nie wypalił, ale są nowe plany

30
Podziel się:

Biedronka chciała uruchomić na większą skalę model sklepów franczyzowych, ale plan nie wypalił. Z trzech działających w ten sposób sklepów został jeden - informują wiadomoscihandlowe.pl. Portugalska sieć jednak się nie poddaje i zapowiada rozwój współpracy z przedsiębiorcami.

Falstart Biedronki. Nowy model sklepów nie wypalił, ale są nowe plany
W Polsce działa ok. 3,4 tys. sklepów sieci Biedronka (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

W 2020 r. Biedronka rozpoczęła nowy projekt polegający na współpracy biznesowej z lokalnymi przedsiębiorcami. Sieć, która już wtedy prowadziła blisko 70 sklepów w modelu agencyjnym, chciała rozwijać rynek franczyzowy. Nie udało się. Pozostał tylko jeden taki sklep.

"Partner, który chciałby przystąpić do sieci sklepów Biedronka, powinien dysponować lokalem (własnym lub wynajętym) najlepiej w miejscowości 3-5 tys. mieszkańców oraz możliwościami finansowymi przystosowania obiektu do standardów sieci Biedronka" – informowała spółka Jeronimo Martins Polska w komunikacie, który przypominają "Wiadomości Handlowe".

Wtedy wybuchła jednak pandemia COVID-19, która wstrzymała wiele projektów, przedsiębiorcy nie chcieli inwestować. W efekcie powstały trzy sklepy franczyzowe, z których nadał działa tylko jeden. Natomiast w modelu agencyjnym funkcjonuje 100 placówek.

W całej Polsce działa 3,4 tys. sklepów sieci.

Biedronka jak franczyza. Co dalej?

Wiadomoscihandlowe.pl zapytały Biedronkę, co dalej z rozwojem sklepów. Sieć odpowiedziała, że testuje różne rozwiązania, żeby wypełnić "jeden strategiczny cel, czyli skalowanie biznesu". W opinii Biedronki nawiązanie współpracy przez mniejszych przedsiębiorców z największą siecią handlową to spora szansa dla tych pierwszych.

- Obecnie Biedronka kontynuuje dynamiczny rozwój sklepów i również w 2023 r. planuje otworzyć kilkanaście w ramach umowy agencyjnej - powiedział Przemysław Jurowicz, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w sieci Biedronka, w rozmowie z portalem.

Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sklepów Biedronka, miała w czwartym kwartale 2022 r. 171 mln euro zysku netto jednostki dominującej, o 23,3 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie opublikowanym w marcu. Przychody wzrosły w tym okresie o 23 proc. do 6,99 mld euro.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(30)
Jan
rok temu
BIEDRONKA,LIDL,AUCHAN,CARFFUR...ect permanentny brak pracowników ZACZNIJCIE PAZERNE LUDZIE PLACIC LUDZIOM ZA ICH CIEZKA PRACE.... albo rodziny wyślijcie to dorobial ..Zarząd też zapraszamy wam ZAWSZE JEST MALO ...NA WYKRESACH ... TO dawać na kasę DOROBICIE GROSZ SIE PRZYDA ....PAZERNE WYZYSKI
Vbbbbb
rok temu
Widzę coraz większe zmęczenie tą firmą. Nawet ci co jeszcze kupują mają sobie często za złe. Powiększone wersje biedronki to niewypał. Ciężko znaleźć potrzebne rzeczy a kasy obsadzone tak słabo jak w mniejszych.
Dość
rok temu
Trzeba się ich pozbyć
Konsument. Nn
rok temu
Pakowane Mięso z Biedronki to w 50 %woda i konserwanty. Syf jakich mało.
Reforma Balce...
rok temu
Bardzo źle się stało w Polsce że prawie cały handel przejęły zagraniczne koncerny a przysłowie mówi lepszy gram handlu niż kilogram roboty
...
Następna strona