Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Koncesyjny odcinek autostrady A4 idzie do remontu. Kierowców czekają utrudnienia

36
Podziel się:

Stalexport Autostrada Małopolska, koncesjonariusz A4 między Krakowem a Katowicami, na koniec wakacji zaplanował remont trasy. Spółka ma w 2027 r. przekazać drogę pod zarządzanie GDDKiA. Jak zaznacza rzecznik spółki - w "doskonałym stanie technicznym".

Koncesyjny odcinek autostrady A4 idzie do remontu. Kierowców czekają utrudnienia
Pod koniec wakacji na autostradzie A4 Kraków - Katowice zaczną się utrudnienia (PAP, Darek Delmanowicz)

Za cztery lata kończy się umowa koncesyjna na A4 między Krakowem a Katowicami. Nie zostanie przedłużona - jak zapowiedziało Ministerstwo Infrastrukturydzięki czemu trasa przejdzie pod zarządzanie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Najbliższe lata kierowcy podróżujący tą trasą napotkają na utrudnienia. Firma Stalexport Autostrada Małopolska, która obecnie zarządza wspomnianym odcinkiem A4, planuje bowiem wymianę nawierzchni na całej długości drogi.

- Właściwe utrzymanie infrastruktury odcinka A4 Katowice-Kraków, m.in. nawierzchni i obiektów inżynieryjnych (w tym mostów i wiaduktów), wynika nie tylko z obowiązujących przepisów, ale również z zapisów umowy koncesyjnej, która nakłada na nas obowiązek przekazania autostrady stronie publicznej w 2027 r. w doskonałym stanie technicznym, tzn. takim, który nie będzie wymagał remontów i modernizacji przez kolejne lata - mówi Rafał Czechowski, rzecznik spółki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 07.06 Program Money.pl | Orlen jak "rycerz na białym koniu". Uratuje Grupę Azoty od katastrofy?

Planowane utrudnienia na "prywatnym" odcinku autostrady A4

Koncesjonariusz zapewnia, że prace będą prowadzone tak, żeby powodowały możliwie najmniejsze utrudnienia. Drogowcy mają zajmować krótkie odcinki, a do tego obiecują, że nawet w miejscu robót zachowane zostaną po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Pierwsze prace związane z remontem nawierzchni autostrady rozpoczną się na przełomie sierpnia i września, na odcinku pomiędzy Miejscami Obsługi Podróżnych w Kępnicy i Zastawiu a węzłem Balin (od km 362 do km 369).

Kolejne etapy będą jeszcze ustalane z wykonawcą remontu. Wymiana nawierzchni i remonty obiektów mostowych prowadzone będą do końca 2026 r. Zajmie się nią firma Pavimental Polska z Trzebini. Wartość kontraktu to ponad 422 mln zł netto.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(36)
Drogi to prze...
12 miesięcy temu
A4 to wieczny remont . Tego nie można nazwać autostradą, autor wprowadza w błąd tylko niektóre odcinki mają pas awaryjny, większość to droga ekspresowa i małe zatoczki wrazie awarii na zjazd jak się auto dotoczy, żeby zobaczyć autostrady trzeba jechać na zachód unas to tylko kosmiczne opowieści, 2 pasy w jednym kierunku nieźle,z tego jeden w remoncie
Ryży
12 miesięcy temu
Po co nam A4, przecież mamy w Niemczech.
Co za id io c...
12 miesięcy temu
tam trzeba budowac natychmiast trzeci pas skoro juz to zamykaja. czy ktos wsrod tych id io tow w tym nierzadzie mysli?
LSD
12 miesięcy temu
Coś tu śmierdzi ! Firma która zafundowała Polakom najdroższy odcinek autostradowy w Polsce i latami tłukła kasę latając tylko dziury na cztery lata przed zakończeniem koncesji przeprowadza kapitalny remont ? Albo wiedzą że koncesja zostanie przedłużona ale to raczej nie bo i tak by nie inwestowali tylko tłukli kasę albo w tej tajnej umowie jest że państwo odbierając drogę zwróci koszty remontów z ostatnich lat więc wyremontują zawyżą koszty i zarobią ale to wie tylko Miler bo podpisywał umowę.
Żak
12 miesięcy temu
Spokojnie, PO wróci do władzy to autostradę przejmie jakieś GmBH i będzie super, tyle co teraz, tylko w euro
...
Następna strona