Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Podnieśli opłaty na autostradzie A4. Minister zapowiada: nie będziemy przedłużać koncesji

149
Podziel się:

Przewiduję, że nie będziemy przedłużać koncesji na odcinek autostrady A4 między Katowicami a Krakowem. W 2027 r. państwo polskie przejmie odpowiedzialność za zarządzanie tym odcinkiem – zapowiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, na antenie Radia Kraków. Liczy na to, że wówczas opłaty będą na tyle niskie, że ruch na alternatywnych drogach zmniejszy się.

Podnieśli opłaty na autostradzie A4. Minister zapowiada: nie będziemy przedłużać koncesji
Płatny odcinek autostrady A4 Katowice-Kraków ma być zarządzany przez państwo (East News, Damian Klamka)

- W 2027 r. wygasa koncesja i przewiduję, że nie będziemy przedłużali tej koncesji, że nie będziemy ogłaszali przetargu na kolejną koncesję.(...). W 2027 r. państwo polskie przejmie odpowiedzialność za zarządzanie, administrowanie autostrady A4 między Katowicami a Krakowem - zapowiedział Adamczyk.

Minister infrastruktury wyraził nadzieję, że po 2027. r. opłaty na tym odcinku będą na tyle niskie, że zachęcą kierowców do korzystania z niej, zamiast z dróg alternatywnych.

Moim marzeniem jest, by ten odcinek był bezpłatny. Zwolniłoby nas to z obowiązku zbudowania nowej drogi między aglomeracją śląską a krakowską – dodał Adamczyk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zasnął za kierownicą pędzącej Tesli. Nagranie z akcji amerykańskiej policji

Wyższe opłaty na autostradzie A4 Katowice-Kraków

Koncesjonariusz autostrady, spółka Stalexport Autostrada Małopolska (SAM), od 4 lipca podniosła stawki za przejazd odcinkiem Katowice-Kraków z 24 do 26 zł dla samochodów osobowych. Dla samochodów ciężarowych ceny wzrosły z 70 zł do 80 zł. Z decyzją koncesjonariusza nie zgadza się GDDKiA.

Według Andrzeja Adamczyka na pytanie, dlaczego ten odcinek A4 jest taki drogi, powinny odpowiedzieć osoby, które w imieniu rządu w latach 90. podpisały umowę koncesyjną na 30 lat.

O komentarz do słów ministra poprosiliśmy spółkę zarządzającą odcinkiem autostrady A4 między Katowicami i Krakowem.

Wypowiedź pana ministra dotyczy okresu po wygaśnięciu koncesji. Rozumiemy ją w ten sposób, że kiedy resort będzie podejmował decyzje co do przyszłości zarządzania koncesyjnym odcinkiem autostrady A4 – czyli za około pięć lat – będzie miał na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort użytkowników autostrady, a także interes Skarbu Państwa - mówi Emil Wąsacz, prezes Stalexportu Autostrady Małopolskiej, w odpowiedzi na pytania money.pl.

Artykuł zaktualizowany

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(149)
Aaaa
3 miesiące temu
Piszecie zeby byly winiety tylko ze w polsce winiety musialby kosztowac np. na miesiac z 1000 zeta u kulczyka,bo musza sie nachapać,,,,
MATEO
3 miesiące temu
Dlaczego debilizm władzy jest tak wysoki. Dlaczego nie mogą porównać innych państw mających system który się sprawdza, chodżby m.in. Szwajcaria. Kupujesz Vinietę za 40CHF i po autostradach śmigasz cały rok
TrybunałStanu
3 miesiące temu
Emil Wąsacz - minister w rządzie Buzka. Oddał państwową drogę prywatnej firmie Stalexport a po odejściu z rządu został prezesem tej firmy i tak do dzisiaj....
Jack
3 miesiące temu
TAKA ZASADA JAK U NIEMCA....CO JAK CO ALE DROGI POWINNY BYC PANSTWOWE.....I DARMOWE.....A jak nie to za symboliczne pieniążki......każdy pracuje,płaci podatki ....TO chyba Państwo powinno gwarantować drogi darmo...JEDYNIE DO RYDZYKA PO 500ZL...MOZE BYC DLA JELENI
Aaa
3 miesiące temu
moim marzeniem jest by za skandaliczną umowę z kulczykiem w sprawie tej autostrady ktoś poszedł siedzieć !
...
Następna strona