Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Likwidacja marek własnych. Za pomysł odpowiada Marek Suski

93
Podziel się:

Jak ustalił portal wiadomościhanlowe.pl, pomysł ograniczenia sprzedaży produktów pod markami własnymi w sieciach handlowych należy do Marka Suskiego, szefa gabinetu politycznego premiera.

Za kontrowersyjnym pomysłem ostatnich dni stać ma, według doniesień prasowych, Marek Suski
Za kontrowersyjnym pomysłem ostatnich dni stać ma, według doniesień prasowych, Marek Suski (East News, Lukasz Wojcik/REPORTER)

Zdaniem rządu, ograniczenia w sprzedaży marek własnych mają wesprzeć polskich producentów żywności. Wiadomościhandlowe nazywają to "próbą zagrania na nucie "patriotyzmu" w celu zdobycia nowych wyborców".

Jak ustalił portal, prace nad ustawą dopiero się rozpoczęły, a projektem ma się zajmować Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, wspierane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Resort przedsiębiorczości oficjalnie jednak zaprzecza. - MPiT nie pełni roli wiodącej w pracach z nią związanych - przekazało portalowi wiadomościhandlowe.pl biuro prasowe ministerstwa.

Zobacz także: Zobacz też: Marki własne: "Kiedyś mały producent, dziś eksporter"

Ministerstwo zignorowało pytania o to, czy nowymi przepisami objęte będą jedynie duże sieci handlowe, czy może wszystkie sklepy. Ani o to, czy ograniczenie zostanie wprowadzone tylko w odniesieniu do handlu żywnością.

Pomysł ograniczenia marek własnych oficjalnie zapowiedziano w miniony weekend.

- Chcemy zaproponować ustawę, która w sposób obligatoryjny i realny obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe ich własnych produktów, pod ich własną marką - zapowiedział Mateusz Morawiecki podczas Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce.

W całej Polsce rynek marek własnych był wart w ubiegłym roku (dane agencji PMR) niemal 50 mld zł i w ostatnim czasie nadal rośnie. Dla porównania – rok wcześniej było to 47 mld zł, a w 2016 – ledwie 44 mld zł. To oznacza, że przez 2 lata wzrósł o ponad 13 proc.

Jednak w porównaniu z innymi krajami polski rynek i tak nie jest duży. W całej Europie co trzeci produkt to marka własna. W Polsce to zaledwie 19 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przezdziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(93)
zxcczx
5 lata temu
Ilu jest producentów a ilu jego konsumentów? Jeśli PIS woli zyskać głos jednego producenta a stracić głosy 10tys jego konsumentów ...
ALEKSANDER
5 lata temu
ZAKAZ MARKI PiS NIECH WPROWADZĄ I BĘZIE OK
Baśka
5 lata temu
Nie dziwi mnie autor projektu, dziwi mnie że Morawiecki to kupił i sygnuje własnym nazwiskiem opowiadając o tym. Ciemny lud złapie się na patryjotyzm, za promocję produktu ( bo taka będzie konieczna) zapłacimy my wszyscy.
Kucharka
5 lata temu
Poseł Suski co codziennie zajada kluski.
Obywatel
5 lata temu
Facet jest mocno upośledzony na intelekcie.
...
Następna strona