Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Lotnisko Chopina do weryfikacji. Maciej Lasek mówi o możliwości rozbudowy

55
Podziel się:

Weryfikujemy prognozy ruchu lotniczego i możliwości obsługi pasażerów przez Lotnisko Chopina; sprawdzamy możliwości modernizacji tego lotniska i kwestie limitów środowiskowych - powiedział Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK.

Lotnisko Chopina do weryfikacji. Maciej Lasek mówi o możliwości rozbudowy
Lotnisko Chopina to dziś największy port lotniczy w kraju (East News, Michal Adamowski/REPORTER)

Z udziałem m.in. pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laskaprezesa spółki CPK Filipa Czernickiego odbyło się posiedzenie Zespołu roboczego ds. gospodarki, pracy i rozwoju regionalnego Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w województwie mazowieckim.

Jak poinformowała we wtorkowym komunikacie spółka, jednymi z tematów rozmów był stan programu inwestycyjnego CPK i dalszy rozwój portów lotniczych na Mazowszu; dyskutowano m.in. o przyszłości CPK w kontekście istniejących na Mazowszu portów lotniczych – Lotniska Chopina, Modlina i lotniska w Radomiu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Europa ma problem. "CPK może być lekarstwem"

Lasek: weryfikujemy możliwości i prognozy Lotniska Chopina

- Jeśli chodzi o filar lotniskowy, to weryfikujemy prognozy ruchu lotniczego i możliwości obsługi pasażerów przez Lotnisko Chopina. Sprawdzamy możliwości modernizacji tego lotniska i kwestie limitów środowiskowych. Wszystkie trzy lotniska na Mazowszu: Chopin, Modlin i Radom, mają swoje uwarunkowania i wyzwania. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić im dalszy nieskrępowany rozwój i absorbcję spodziewanego popytu na usługi lotnicze - powiedział Lasek, cytowany w komunikacie spółki.

W jego ocenie dotychczasowe opracowania w ramach Programu CPK są "dokładnie" weryfikowane. - Musimy prowadzić inwestycje infrastrukturalne, uprzednio wykonując analizy wielokryterialne i sporządzając analizy kosztów i korzyści - wskazał.

Zdaniem prezesa spółki CPK Filipa Czernickiego, plan budowy nowego lotniska musi opierać się o współpracę z Lotniskiem Chopina (wraz z zarządzającą nim spółką Polskie Porty Lotnicze), jak też ze spółką Mazowiecki Port Lotniczy w Modlinie.

- To właśnie ta współpraca jest kluczem do określenia, jaka nowa infrastruktura będzie potrzebna oraz jakie przyjąć harmonogramy inwestycji, tak by żadna ze stron nie wydała nawet jednej złotówki niepotrzebnie - powiedział, cytowany w komunikacie, Czernicki. Zapewnił, że Lotnisko CPK "nie będzie przewymiarowane". - Powinno odpowiadać zapotrzebowaniu ruchu; z odpowiednim zapasem, a jednocześnie z potencjałem rozbudowy i modułowego rozwoju - podkreślił.

Prezes spółki CPK mówi o błędach poprzedniej władzy

W ocenie Czernickiego poprzednie władze spółki "w błędny sposób" prowadziły m.in. Program Społeczno-Gospodarczy, "który przy tak potężnej inwestycji, wywracającej do góry nogami życie wielu osób, w swoich założeniach i idei jest słuszną koncepcją". - Niestety, wiele z tych wydatków było kompletnie niezwiązanych z tym celem i trudno było uzasadnić je choćby lepszym zrozumieniem projektu na rynku, nie mówiąc o niepotrzebnych kampaniach, które służyły celom politycznym - dodał.

W komunikacie przekazano, że z uwagi na trwające procedury audytowe spółka CPK "co do zasady nie zaciąga na razie nowych zobowiązań finansowych".

Natomiast rozpoczęte prace projektowe, roboty i badania w terenie były i są kontynuowane – zgodnie z podpisanymi umowami. W spółce trwają prace związane m.in. z planowaniem, projektowaniem linii kolejowych i ich budową (w przypadku tunelu dalekobieżnego w Łodzi) - napisano.

Dodano, że szczegółowo analizowany jest komponent lotniskowy CPK i realizowane są studia wykonalności na wielu kolejowych liniach CPK.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(55)
J24
miesiąc temu
CPK juz dawno uwalone!Teraz tylko trwa gra pozorow dla gawiedzi za grube pieniadze!
Czarek
miesiąc temu
Niestety nowy rząd wszystko stołuje co mogłoby za szybko rozwinąć Polskę. Nie podają żadnych konkretnych informacji dlaczego to robią, tylko że wszystko trzeba sprawdzić i tak dalej. A inwestycje stoją w miejscu łapiąc duże opóźnienia a mamy przy granicy wojnę z Rosją. Komu tacy ludzie służą, na pewno nie Polsce. Jakby poprzednio rządziło PO to Baltic Pupę też by uwalili i dziś byśmy stali z przemysłem....
Grzegorz
miesiąc temu
Niech Lasek spróbuje grzebać przy decyzji środowiskowej to ja pierwszy a wraz ze mną tysiące mieszkańców złożymy pozwy o odszkodowanie za hałas i utratę wartości nieruchomości . Już to weryfikowałem i gwarantuje że będzie to kosztować wiele miliardów złotych . A tym co tak bardzo lobbują za rozbudowa Chopina proponuje wynająć mieszkanie na podejściu do startu to zobaczą jakie to wspaniałe dźwięki można usłyszeć . Jedyny plus że w nocy jest zakaz lotów a rzeźby zwiększyć przepustowość trzebaby było uruchomić loty nocne a to będzie bardzo dużo kosztować skarb państwa jak trzeba będzie wypłacać horendarne odszkodowania dla mieszkańców .
intgr
miesiąc temu
Chcą wydać 2,5mld zł żeby rozbudować Chopina z przepustowości 20mln na 22 mln pasażerów, a dalej będzie cisza nocna i zakaz lądowań w nocy na tym lotnisku. Zamiast wydawać 2,5mld na tą śmieszną rozbudowe, trzeba odrazu wydać 10mld na lotnisko CPK i mieć przepustowość 40mln+ pasażerów z możliwością lądowania w nocy. Lepiej przestać robić teatrzyki z audytami i jak najszybciej zacząć budować.
Wiktor
miesiąc temu
Tusk i jego sługusy, zrobią wszystko żeby uwalić CPK i każdą i inwestycję, która mogłaby być w najmniejszym stopniu konkurencja dla Niemiec.
...
Następna strona