Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Media pod lupą UOKiK. WP: oznaczenia reklam nie odbiegają od standardów

8
Podziel się:

Nasze praktyki oznaczania reklam dotychczas nie odbiegały od standardów rynkowych, a nawet bywały bardziej restrykcyjne - informuje Michał Siegieda, rzecznik prasowy spółki Wirtualna Polska Holding. To reakcja na informacje o tym, że prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec firm Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media pod zarzutem niewłaściwego oznaczania handlowego charakteru publikowanych materiałów.

Media pod lupą UOKiK. WP: oznaczenia reklam nie odbiegają od standardów
UOKiK o wakacjach kredytowych. (FORUM)

Michał Siegieda zapewnia, że spółka zapozna się ze stanowiskiem prezesa UOKiK i  "w trybie właściwym dla tego postępowania będziemy się do tego odnosić."

UOKiK bada reklamy w mediach

W środę prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko spółkom Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media pod zarzutem wprowadzania konsumentów w błąd poprzez nieoznaczanie lub niewłaściwe oznaczanie handlowego charakteru materiałów publikowanych w serwisach internetowych.

W opinii UOKiK niektóre analizowanie treści nie miały żadnych oznaczeń, a inne budziły wątpliwość w zakresie ich przejrzystości i czytelności. Wyrażono zastrzeżenia wobec zwrotów takich jak "artykuł we współpracy z partnerem", "prezentacja partnera", "partner materiału", "partnerem treści jest…", "partner serwisu", które konsumenci mogli odebrać jako treści przygotowane w ramach eksperckiej współpracy, a które stanowiły formę reklamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak być bezpiecznym w sieci?

"Zgodnie z prawem materiały w serwisach internetowych muszą być jasno oznaczone, aby wynikało z nich, iż ich publikacja jest wynikiem komercyjnej współpracy z reklamodawcą. W ocenie Prezesa Urzędu wymagania takie mogą spełniać oznaczenia typu "reklama", "materiał reklamowy na zlecenie" czy "tekst sponsorowany" – poinformowano.

Urząd poinformował, że jeśli zarzuty się potwierdzą, Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media mogą ponieść karę w wysokości 10 proc. obrotu. Przekazano również, iż prezes UOKiK prowadzi także postępowania wyjaśniające w sprawie Agory i grupy Interia.pl w kontekście prawidłowego oznaczania treści komercyjnych.

- Nasze praktyki oznaczania reklam dotychczas nie odbiegały od standardów rynkowych, a nawet bywały bardziej restrykcyjne - informuje, w odpowiedzi na zarzuty OKiK, Michał Siegieda, rzecznik prasowy spółki Wirtualna Polska Holding.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
zzz
rok temu
sprawdzali ceny paliw na stacjach, węgla, gazu, prądu?
Jan
rok temu
A czy ktoś sprawdzał, czy podwyżki w marketach są uzasadnione? To chyba bardziej bym docenił..
Jan
rok temu
Słuszne spostrzeżenia, już dawno zauważyłem te POdle praktyki z reklamami, wirtualny ściek co jakiś czasu blokuje mi dostęp do stron internetowych swojego portalu rzadajac wyłączenia Ad blockera. Tym też Urząd powinien się zająć
xyz^^^
rok temu
Czy UOKiK sprawdzi przyczynę dlaczego w 2022r. nastąpił na zlewni w Łodzi przy ul. Sanitariuszek 64 tak znaczny wzrost opłaty tylko za przyjmowanie do oczyszczania ścieków bytowych z 8,44 zł/m3 do 14,38 zł/m3 zgromadzonych w szambach na posesjach w związku z brakiem wybudowanej na terenie części m. Łodzi kanalizacji miejskiej
zaskoczony ub...
rok temu
w uokik chyba pracują genetyczni potomkowie...cenzorów z PRL czy co ? To chore.