Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MAG
|

Miliony na plakatową kampanię. Wiadomo, ile kosztowała

Podziel się:

Zorganizowanie międzynarodowej akcji informacyjnej "Stop Russia Now" zostało zlecone Bankowi Gospodarstwa Krajowego, łączny koszt kampanii wyniósł ponad 23,1 mln brutto - informują wirtualnemedia.pl.

Miliony na plakatową kampanię. Wiadomo, ile kosztowała
Kampania "Stop Russia Now" kosztowała ponad 23 mln zł (East News, Andrzej Iwanczuk/REPORTER)

23 kwietnia premier Mateusz Morawiecki zainaugurował akcję billboardową pod hasłem "Stop Russia now!". Przemawiając przed Stadionem Narodowym w Warszawie, podkreślił, że ma ona ma budzić sumienia polityków Europy Zachodniej, "którzy zbyt szybko chcieliby wrócić w koleiny normalności w relacjach z putinowską Rosją". Celem akcji było informowanie o skutkach napaści Rosji na Ukrainę.

Na banerach, znajdujących się na platformach i przyczepach samochodowych, fotografie wojenne z Ukrainy zostały zestawione ze zdjęciami ukazującymi zwykłe życie mieszkańców krajów Zachodu. W kolejnych dniach billboardy zaczęły pojawiać się w europejskich miastach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tajemnicze billboardy opanowały Polskę. Kto odpowiada za podwyżki prądu? "Patrzę na to z przerażeniem"

Ile kosztowała kampania "Stop Russia Now"?

Jak podają wirtualnemedia.pl, z odpowiedzi udzielonej na interpelację posła Michała Jarosa z Koalicji Obywatelskiej wynika, że realizację kampanii zlecono Bankowi Gospodarstwa Krajowego.

- Dotychczasowe koszty międzynarodowej kampanii informacyjnej "Stop Russia Now!", której celem jest poinformowanie opinii publicznej na świecie o konsekwencjach napaści Rosji na Ukrainę, w szczególności o kryzysie humanitarnym oraz wyzwaniach związanych z falą uchodźców wojennych kampanii to 23 138 220 zł brutto - przekazała serwisowi rzeczniczka prasowa BGK Anna Czyż.

BGK pracę nad akcją zlecił Fundacji Instytut Badań Rynkowych i Społecznych oraz firmie Tak Bardzo Group.

Na potrzeby akcji "Stop Russia Now" przygotowano 12 zestawów mobilnych (formaty reklam 6x3m2 i 5x2,5m2), które pokonały łączną trasę o długości 128 tys. kilometrów na terenie kilku państw: Polski, Niemiec, Holandii, Belgii, Francji, Włoch, Austrii, Węgier, Grecji i Bułgarii - czytamy.

Anna Czyż wyjaśniła, że akcja została dostrzeżona nie tylko w krajach, w których miała miejsce i przełożyła się na 202 publikacje internetowe w mediach na całym świecie. - Kampania wywołała również zaangażowanie jej odbiorców, ponad 7,7 mln użytkowników odwiedziło stronę internetową akcji podczas jej trwania - poinformowała.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl