Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Multimedia Polska zapłaci 4,8 mln zł kary za naruszanie praw konsumentów. Sąd przyznał rację UOKiK

46
Podziel się:

Multimedia Polska zapłaci prawie 5 mln zł kary za to, że nie pozwalała klientom na wypowiedzenie umowy bez kosztów w sytuacji, gdy zmieniła listę programów. Widzowie się skarżyli, UOKiK nałożył karę. A sąd przyznał, że spółka naruszyła przepisy.

Multimedia Polska zapłaci 4,8 mln zł kary za naruszanie praw konsumentów. Sąd przyznał rację UOKiK
(Fotolia)

Multimedia Polska się dawała klientom możliwości wypowiedzenia umowy w sytuacji, gdy zmieniała się lista oferowanych kanałów. To godzące w prawa konsumentów zachowanie będzie kosztowało spółkę 4,81 mln zł. Sad utrzymał karę, którą wcześniej nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Klienci skarżyli się na to, że pomimo zmian na liście programów nie mają możliwości nieodpłatnego wypowiedzenia umowy. Bez znaczenia było to, że w wyniku zmiany oferowanych kanałów klienci mogli stracić dostęp nawet do jedynej stacji, na której naprawdę im zależało. Umowy skonstruowane były w ten sposób, że operator zobowiązywał się do zapewnienia określonej liczby stacji, ale już nie konkretnych kanałów.
Kanały z ambitnymi filmami mogły być więc zastępowane przez muzykę disco polo, a stacje poświęcone gotowaniu – francuskim kanałom o modzie.

UOKiK przyznał, że takie zachowanie jest niezgodne z prawem i w 2015 r. nałożył wspomnianą karę.

Zobacz także: Minister finansów prognozuje, kiedy odczujemy spowolnienie gospodarcze

UOKiK przypomniał, że zgodnie z prawem kiedy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument może nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy. Zobowiązał też Multimedia Polska do zrekompensowania klientom skutków zakwestionowanych działań – informuje serwis Wirtualne Media.

Multimedia Polska odwołała się od tej decyzji, a Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił to odwołanie. Uzasadniono, że sposób skonstruowania oferty był niejasny dla konsumenta, a firma dawała sobie możliwość jednostronnych zmian w zapisach umowach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(46)
Abonent
5 lata temu
Kara nałożona na media trafi do budzetu....bardzo sie ciesze z tego.sprawiedliwość
obiektywny
5 lata temu
Dodać operatora T-Mobile
Twój nick
5 lata temu
nie podoba mi się ten język w tekście autorki artykułu. Nie dotrwałem do konca.
Hhjjjj
5 lata temu
Kiedy Orange????
Komentator
5 lata temu
Super że dostali karę. Mi też robili problemy z wypowiedzeniem umowy. Po kilku miesiącach walki na pisma wreszcie mi się udało. Od siebie dorzucił bym jeszcze milion kary.
...
Następna strona