Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Nissan ostrzega, że z powodu brexitu może być zmuszony zamknąć fabrykę samochodów

68
Podziel się:

Wychodząc z Unii Europejskiej, Wielka Brytania straciła wiele przywilejów biznesowych. Przykładowo, auta zjeżdżające z brytyjskich taśm produkcyjnych będą sprzedawane na kontynent z cłem. Ostrzega przed tym Nissan.

Producenci samochodów z Wysp od początku byli przeciwni brexitowi
Producenci samochodów z Wysp od początku byli przeciwni brexitowi (FORUM)

Największa brytyjska fabryka samochodów przetrwała pandemię koronawirusa i poważną restrukturyzację, ale może nie przetrwać brexitu.
Nissan ostrzegł, że jego ogromna fabryka w Sunderland nie będzie w stanie się utrzymać, jeśli Wielka Brytania nie zawrze nowej umowy z Unią Europejską, która utrzyma bezcłowy handel samochodami.

- Jeśli nie utrzymamy aktualnych taryf, nasz biznes nie będzie opłacalny - powiedział w rozmowie z BBC dyrektor operacyjny Nissana, Ashwani Gupta. – Rządzący muszą mieć tego świadomość.

Fabryka w Sunderland zatrudnia około 6000 osób, a jej łańcuch dostaw obsługuje kolejne 27 000 miejsc pracy, według Nissana. W 2018 r. z fabryki wyjechały 442 000 auta. Przyszłość zakładu stoi jednak pod znakiem zapytania od głosowania w sprawę brexitu w 2016 r.

Zobacz także: Obejrzyj: Brexit a polska gospodarka. Nie zrealizował się żaden z najgorszych scenariuszy

Jako członek UE Wielka Brytania mogła eksportować samochody do wszystkich krajów członkowskich bez dodatkowych ceł. Utraci ten przywilej, jeśli nie uda się zawrzeć nowej umowy. W tym czarnym dla wszystkich producentów aut z Wysp scenariuszu, każdy sprzedawany na kontynent samochód będzie obłożony 10-proc. cłem.

W obawie przed tym czarnym, ale jednak możliwym rozwojem wydarzeń, Nissan już w zeszłym roku podjął pewne kroki. Nowy SUV X-Trail nie jest ostatecznie robiony w Sunderland. Powinno to dać Wielkiej Brytanii do myślenia, wszak budżet nie został wzmocniony dodatkowymi środkami z tego tytułu. Mimo to producenci aut, którzy mają fabryki na Wyspach, nadal tkwią w niepewności.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(68)
123
4 lata temu
To jest W220 a nie w123.
zygzak
4 lata temu
Ale w czym problem ???? Skoro większość angoli chciało brexitu .......? To chyba logiczne ,że nie chcieli fabryki Nissana . Mam nadzieję ,że znacznie więcej światowych koncernów zacznie ewakuację z W.Brytanii
endriu
4 lata temu
Kraj zaczyna dzięki UE wyglądać porządnie ,autostrady , remontowane ulice ,nowe połączenia tramwajowe ,dopłaty dla rolników , a część Polaków ciągle przeciwko , nie da się mieć ciastka i zjeść to ciastko , co jest nie tak z naszym narodem że nie potrafi docenić tego co mu dają inni tylko ciągle potrafi narzekać , no i ta ciągła gadka jak to my jesteśmy sumieniem narodów
my
4 lata temu
Zapraszamy do polski
ju
4 lata temu
MYślę że Odwrotne cła również zostałyby wprowadzone... renówki, mercedesy, audi fiaty , peugoty, seaty ... trochę tego jest, spowoduje to korzystniejsze warunki dla sprzedaży rodzimej produkcji w UK... dadzą rade ale czy Unia da radę bez składek WLk. Brytani to tego już nie wiem.
...
Następna strona