Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MAG
|
aktualizacja

Ogromna krytyka. Nestle blokuje dodawanie komentarzy

Podziel się:

Koncern spożywczy Nestle, który zdecydował się na pozostanie w Rosji, zablokował możliwość dodawania komentarzy w mediach społecznościowych. To samo zrobiła należąca do niego marka Winiary — informują wirtualnemedia.pl.

Ogromna krytyka. Nestle blokuje dodawanie komentarzy
W reakcji na krytykę polski oddział Nestle zdecydował się na zablokowanie komentarzy w social mediach (Adobe Stock, Birgit Reitz-Hofmann)

Jak czytamy, Nestle wciąż zaopatruje rosyjski rynek w artykuły pierwszej potrzeby, takie jak żywność dla niemowląt, płatki zbożowe czy karma dla zwierząt. Firma zdecydowała się jedynie na wstrzymanie działań reklamowych w tym państwie.

Decyzja sprowadziła na koncern falę krytyki. Internauci — informują wirtualnemedia.pl — nawoływali m.in. do bojkotu niemal pod każdym postem na fanpage'ach poszczególnych marek. "Najczęściej jednak apelują o bojkot marki Winiary i jej Majonezu Dekoracyjnego" - podaje serwis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czy handel Polski z Rosją został w całości wstrzymany? "Firmy zmieniły kanał dotarcia"

Nestle blokuje dodawanie komentarzy

W reakcji na krytykę polski oddział Nestle zdecydował się na zablokowanie komentarzy w social mediach.

Nie można ich dodawać na profilach większości marek należących do koncernu ze Szwajcarii: na koncie Nestle na Twitterze, a także na profilach poszczególnych brandów na Facebooku, m.in. Winiary, Lion, KitKat. Firma wyłączyła też możliwość komentowania i wysyłania wiadomości na Instagramie - piszą wirtualnemedia.pl.

Serwis wskazuje, że w 2021 r. Rosja była źródłem 1,7 miliarda franków przychodów Nestle. "Firma była w 2021 roku największym reklamodawcą rosyjskich mediów - przeznaczyła na reklamę 6,12 mld rubli" - podano.

Nestlé Polska podkreśla też, że od początku wojny współpracuje z różnymi organizacjami pomocowymi. - Do tej chwili lokalnie przekazaliśmy darowizny o wartości ponad 3 milionów złotych, globalnie — ok. 3 milionów franków szwajcarskich — informuje Nestle.

Światowe koncerny przeciwko wojnie. Wycofały się z Rosji

Od 24 lutego, czyli od początku wojny w Ukrainie wiele firm ogłosiło wycofanie się z Rosji. Profesor Jeffrey Sonnenfeld oraz jego zespół badawczy z Uniwersytetu Yale wyliczył nawet, że na taki krok zdecydowało się ponad 370 firm. W tym gronie znalazły się także światowe koncerny, takie jak: Apple, McDonald's, Shell, Volkswagen, Nissan, Audi, Disney, Coca-Cola, Volkswagen, IKEA, DHL, czy Amazon. Z Rosji zniknęły także luksusowe marki takie, jak: Yves Saint Laurent, Chanel czy Balenciaga.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl