Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Mateusz Madejski
|
aktualizacja

Piotr i Paweł z niemal 100 mln straty

14
Podziel się:

Dwie spółki należące do Grupy Piotr i Paweł zanotowały w 2018 roku stratę niemal 100 mln zł - wynika z danych resortu finansów. Obecnie sklepy należące do sieci są przejmowane przez spółkę Wasz Sklep Spar.

Piotr i Paweł trafia w ręce zagranicznej spółki
Piotr i Paweł trafia w ręce zagranicznej spółki (Wikimedia Commons CC0, Artur Andrzej)

Spółka Piotr i Paweł S.A. zanotowała w 2018 r. stratę na poziomie 14,5 mln zł. Druga ze spółek Grupy, Piotr i Paweł Detal, zanotowała z kolei stratę niemal 82,4 mln zł - podaje serwis DlaHandlu.

Dane pochodzą z informacji resortu finansów dotyczących dużych podatników CIT.

Tymczasem jeszcze w 2017 roku obie spółki, składające się na Grupę Piotr i Paweł, były na plusie - przypomina serwis.

Podatek handlowy. Nie łudźmy się: będzie drożej. Obejrzyj wideo:

Sieć Piotr i Paweł, która od dawna zmagała się z problemami, trafi w ręce spółki Wasz Sklep Spar - to część koncernu Spar Group z RPA. Pod koniec maja podpisano umowę w tej sprawie, a w lipcu UOKiK dał zielone światło dla tej transakcji. Niebawem więc powinny zniknąć wszystkie sklepy sieci, które teraz będą działać pod marką Spar bądź Eurospar.

Na koniec maja pod szyldem Piotr i Paweł funkcjonowało około 70 sklepów. Jeszcze w 2018 było ich tymczasem niemal 140. Część sklepów Piotr i Paweł bowiem jeszcze przed umową ze Sparem trafiła w ręce innych sieci.

Spółka Spar International posiada niemal 13 tys. punktów na całym świecie i należy do największych marek franczyzowych na świecie.

**Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
Polak
4 lata temu
Ceny zrobiły swoje !!!!! brak promocji i bardzo wysokie ceny !!!!!! to główny czynnik takich strat !!!!!
dodo
5 lata temu
niemcy przejmują lokale?
Piknick
5 lata temu
Zostali skarceni, bo płacili w PL podatki, a nie jak zagraniczne sieci.
niestety
5 lata temu
Cóż to wina braku promocji a upusty jedynie jak towar ma 2-3 dni do końca terminu i to niecałe 20% wiec nie dziwi że upadają ludzie idą tam gdzie za jeden produkt raz na jakiś czas drugi mają za darmo lub złotówkę
Berlińczyk
5 lata temu
Za trzy-cztery lata zostanie Biedra i Żabka. Wtedy Suweren nie będzie miał rozterek gdzie kupić karkówkę i piwo za 1,29. Przecież nic innego mu do szczęścia nie potrzeba. A ci, co chcieliby zjeść np, krewetki mogą wynosić się z kraju, i już.