Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Taśma klejąca do naprawy samolotów. Jeden metr kosztuje od kilku centów do... kilkuset dolarów

112
Podziel się:

"Nie wiedziałem, że Dreamlinery naprawia się taśmą klejącą" - napisał do nas Czytelnik Tomasz, załączając zdjęcie z rejsu z Dominikany do Warszawy. Owszem, samoloty naprawia się taśmą klejącą. I jak odpowiadają money.pl Polskie Linie Lotnicze LOT taka procedura jest nie tylko zalecana, ale wręcz czasami wymagana. A metr takiej taśmy może kosztować... nawet kilkaset dolarów.

Taśma klejąca do naprawy samolotów. Jeden metr kosztuje od kilku centów do... kilkuset dolarów
Zdjęcie wykonane przez naszego Czytelnika Tomasza, przesłane za pośrednictwem platformy dziejesie.wp.pl. Pokazuje taśmę na powierzchni skrzydła Boeinga 787 Dreamliner PLL LOT (Archiwum prywatne, Czytelnik Tomasz)

"Taki to oto widok zaskoczył mnie podczas lotu z Dominikany do Warszawy Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Nie wiedziałem, że Dreamlinery naprawia się taśmą klejącą" - napisał Czytelnik Tomasz w wiadomości przesłanej nam za pośrednictwem platformy dziejesie.wp.pl.

Taki widok nie powinien niepokoić pasażerów. To normalna procedura, a taśma, którą widzą, nie jest zwykłą taśmą klejącą. - Taśma klejąca, nazywana potocznie speed tape'em, to w lotnictwie dość powszechna praktyka stosowana w celu wykonywania napraw tymczasowych. Jest nie tylko zalecana, ale wręcz w wielu procedurach dla mechaników wskazywana jako konieczna - wyjaśnia Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy PLL LOT, w odpowiedzi na pytania money.pl.

Dalsza część artykułu znajduje się pod wideo

Zobacz także: Przegląd techniczny Dreamlinera

Taśma klejąca do naprawy samolotów. Kiedy się ją stosuje?

Każdy samolot pokryty jest lakierem, który z czasem traci swoje właściwości i miejscami mogą pojawiać się ubytki. Procedura techniczna w takim przypadku nakazuje instalację takiej taśmy, która następnie podlega regularnej inspekcji, po czym po ściśle określonym czasie zostaje zdjęta, a powłoka lakiernicza zostaje odmalowana - tłumaczy Krzysztof Moczulski.

Taka taśma pozwala więc wykonać szybką naprawę tymczasową albo zabezpieczyć dane miejsce przed wpływem warunków atmosferycznych. - Dzięki temu samolot jest utrzymywany w ciągłej zdatności, mogąc wykonywać dalsze operacje lotnicze bez opóźnień czy odwoływania rejsów - podkreśla rzecznik PLL LOT.

Zapewnia, że nie jest to zwykła taśma klejąca.

Są to specjalistyczne taśmy, rodzajów taśm klejących w lotnictwie jest tysiące i każda z nich ma ściśle określone właściwości. Taśmy te produkowane są według ściśle określonych wymogów producentów samolotów, zatwierdzone przez krajowe i światowe nadzory lotnicze (np. FAA). Metr bieżący taśmy klejącej używanej w lotnictwie może kosztować od kilku centów po kilkaset dolarów. Czasem są to taśmy z tworzywa sztucznego, czasem aluminiowe, a innym razem mogą być to nawet taśmy tytanowe - mówi Moczulski, odpowiadając na nasze pytania.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(112)
Seroko
2 lata temu
Maliniak owi tak powinni zlepić skrzydło żeby się nie spóźniał
Abc
2 lata temu
To jest nowy kamuflaż...
Rune
2 lata temu
Super artykuł, taki rzetelny i sprawdzony. Gdyby nie renoma tego serwisu to bym nie uwierzył że to taśma z Nasa
Lolek
2 lata temu
Nie wiem skąd takie durne informacje jak to jest zwykłą szara taśma z włóknem można kupić w Castoramie wiem bo robiłem na lotnisku i chyba power gripa mieliśmy
CIEKAW!!!!
2 lata temu
a jak droga była ta taśma jak Trzaskowski kleił szybę w drzwiach podczas wyborów prezydenckich :::: co przykleił to ona wypadła :::: ciekawe czy by samolot tym skleił???????????????? no ale myślę że trzasko by poradził:::::::::::
...
Następna strona