Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Chiński producent baterii do aut elektrycznych wybrał Niemcy. Nie będzie fabryki CATL w Polsce

189
Podziel się:

Firma z Państwa Środka deklaruje, że budowa fabryki w Niemczech to zaledwie ich pierwszy krok w odniesieniu do rynku europejskiego. CATL ma ambicje być kluczowym dostawcą przemysłu samochodowego ze Starego Kontynentu.

CATL zapowiada kolejne inwestycje w Europie. O Polsce nie wspomina.
CATL zapowiada kolejne inwestycje w Europie. O Polsce nie wspomina. (CATL)

Największy na świecie producent baterii do samochodów elektrycznych, chiński Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) zbuduje swą europejską fabrykę w Niemczech. W wyścigu o tę inwestycję brała udział także Polska.

Umowa dotycząca budowy fabryki we wschodnioniemieckim Erfurcie została podpisana w poniedziałek podczas wizyty w Niemczech premiera Chin Li Keqianga. W ramach pierwszej fazy inwestycji zostanie zainwestowane 240 mln euro.

Chiński gigant jednocześnie podpisał umowę z BMW o dostawach baterii do samochodów elektrycznych niemieckiego producenta. Bawarczycy zobowiązali się do zakupu w ciągu kilku najbliższych lat baterii za 4 mld euro, z czego 1,5 mld euro na ogniwa pochodzące z erfurckiego zakładu.

Zobacz także: Wideo: "Money. To się liczy". Czy Polacy porzucają karty na rzecz smartfonów?

Firma z Państwa Środka deklaruje, że budowa fabryki w Niemczech to zaledwie ich pierwszy krok w odniesieniu do rynku europejskiego. CATL ma ambicje być kluczowym dostawcą przemysłu samochodowego ze Starego Kontynentu.

Kanclerz Angela Merkel stwierdziła, że inwestycja CATL to krok w dobrym kierunku, ale zastrzegła, że Europa w przyszłości może zacząć na tym polu rywalizować z Chinami. - Jeśli moglibyśmy to zrobić sami, nie byłabym rozczarowana - powiedziała.

Inwestycja CATL w Niemczech to porażka rządu Mateusza Morawieckiego, który zaangażował się w próbę przekonania Chińczyków do postawienia na Polskę. Premier chciałby uczynić z Polski lidera elektromobilności, ale poza koreańskim LG Chem większych inwestycji w tej branży na razie jest na lekarstwo.

W zeszłym tygodniu poinformowano o sprzedaży hiszpańskiemu gigantowi CAF polskiego Solarisa, producenta autobusów, który mocno stawia na napęd elektryczny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(189)
Taka prawda
5 lata temu
A co ten rząd potrafi coś sensownego zrobić w polskiej gospodarce. Nie zbudowali przez 4 lata nawet 1 kilomerta autostrady. A stępka pod prom w Szczecinie już zardzewiała choć kład ją sam premier Morawiecki. O samochodach elektrycznych czy milion mieszkań nawet nie wspomnę. To rząd nieudaczników, który ma to szczęście że rządzi w czasie koniunktury gospodarcze w Europie i na świecie. Natomiast chwali się w tvp że zadłużył Polskę tylko dziś na 7 miliardów złotych sprzedając obligacje skarbu państwa. Grozi nam bardzo poważnie zwrot pieniędzy do UE za niewykorzystanie ich na modernizację kolei. Tylko że o tym nie dowie się przeciętny Polak w mediach TVPiS i PR bo to by pokazało niekompetencję tej ekipy rządzącej.
olo
5 lata temu
Niemiec zrobi wszystko by w Polsce nic sie nie udało..A czy musimy to robić z chińcami czy niemacami>??? Zróbmy to sammi
Warmianin😎
6 lat temu
Tam beda produkowac lecz odpadki i tak do polski zwioza...
Fjb
6 lat temu
Jak Amazon wchodził do Polski za rządów PO to sie cieszyliscie na wp jak małe dzieci. Po jakimś czasie zaczeliście i slusznie na nich pluć. Czy przypadkiem nie podobnie byloby z Chinczykami ?
qwert
6 lat temu
Bardzo dobra, przemyślana zmiana. Morawiecki będzie miał na kogo zrzucić odpowiedzialność za fiasko polskich samochodów elektrycznych.
...
Następna strona