Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|

Autostrada A6 w remoncie. Stare poniemieckie odcinki z betonowych płyt przejdą do lamusa

9
Podziel się:

Kolejny etap przebudowy na A6 dotyczy ważnego w regionie węzła Kijewo. Dlatego radość kierowców z powstających kolejnych kilometrów mieszają się z frustracją w związku ze zmianą organizacji ruchu. Prace zakończą się pod koniec 2020 r.

Duże utrudnienia na A6 maja skutkować większa przepustowościa i bezpieczeństwem.
Duże utrudnienia na A6 maja skutkować większa przepustowościa i bezpieczeństwem. (Jacek Bereźnicki)

W związku z tym etapem prac zamknięty dla ruchu jest wiadukt w kierunku Szczecina. Wszystko dlatego, że zgodnie z harmonogramem przebudowy stare wiadukty zostaną całkowicie rozebrane i zbudowane od nowa.

W związku z tym kierowcy w kierunku Szczecina muszą jechać jedną jezdnią DK10 w stronę Stargardu.

Zobacz także: Nie umiemy korzystać z autostrad

W związku z całkowitą przebudową tego węzła zamknięta jest też łącznica Stargard-Kołbaskowo, a objazd w tym przypadku poprowadzono przez węzeł Szczecin Dąbie.

Utrudnienia są więc spore, ale jak podkreśla w komunikacie GDDKiA, nie może być inaczej, jeżeli roboty dotyczą skrzyżowania dwóch czynnych dróg.

Efekt ma być jednak wart utrudnień. Dwa nowe wiadukty będą szersze i 2 razy dłuższe, co zwiększy przepustowość i bezpieczeństwo. W ciągu autostrady A6 nie będzie już również poniemieckiej betonowej nawierzchni.

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z DK nr 10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne.

Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle. Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo - rozprowadzających w ciągu autostrady A6.

Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego - przekonuje GDDKiA.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(9)
piada
6 lat temu
patrzcie ile lat po wojnie a beton niemiecki wytrzymał ,teraz zrobią i za rok będzie remont
j.p.
6 lat temu
Ale fajnie! A na koniec zostanie postawiony znak 50 km/h jak na połączeniu autostrad A4 i A18, mimo, że wybudowano mnóstwo wielkich dwupasmowych wiaduktów, 4-ro pasmowe złączenie dróg na którym pracowicie namalowano zebrę, wyłączającą z ruchu po jednym pasie i wszyscy będą szczęśliwi! Będzie nowy wężeł za ciężkie pieniądze i wszechobecne 50/godzinę! BRAWO!
konstytucja
6 lat temu
Gdyby nie wielcy NIemcy to polacy ciągle by jeździli krowimi duktami...
ula
6 lat temu
Zamiejscowi kierowcy omijajcie Szczecin. Wjazd i wyjazd z miasta to horror.
*
6 lat temu
cyt.: "W ciągu autostrady A6 nie będzie już również poniemieckiej betonowej nawierzchni." 73 lata po wojnie i jeszcze mozna jezdzic ..... niemcy juz przed wojna budowali lepsze drogi, niz polacy dzisiaj. nowe autostrady juz wygladaja staro ...