Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Pojedziemy szybciej nad morze. Ruszy remont ostatnich dwóch odcinków A6

195
Podziel się:

Płyty betonowe wykonane 80 lat temu znikną wkrótce z autostrady.

GDDKiA podpisała umowy na remont dwóch ostatnich odcinków autostrady A6.
GDDKiA podpisała umowy na remont dwóch ostatnich odcinków autostrady A6. (Bartosz Wawryszuk)

Ostatnie płyty betonowe wykonane 80 lat temu znikną wkrótce z autostrady A6. GDDKiA podpisała umowy na remont dwóch ostatnich odcinków drogi przebiegającej wspólnie z S3 - główną trasą prowadzącą nad morze. Inwestycja pochłonie 92 mln zł.

Podpisano umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica i rozbudowę węzła Szczecin Kijewo łączącego A6 z DK10. Są to ostatnie fragmenty tej drogi posiadające nawierzchnię z wykonanych 80 lat temu płyt betonowych - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Oba zadania będzie realizowała firma Energopol Szczecin. Łączna wartość podpisanych umów to około 92 mln zł. Z tego 35,4 mln zł pochłonie odcinek szlakowy Dąbie - Rzęśnica i 56,6 mln zł węzeł Szczecin Kijewo.

Zakończenie realizacji planowane jest pod koniec 2019 roku (odcinek szlakowy) i w połowie 2020 roku (węzeł Kijewo). Zrealizowanie tych inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6.

źródło: GDDKiA

Prace na autostradzie A6 potrwają prawie 3 lata. Utrudnienia w tym czasie będą spore, ale jak zapewnia GDDKiA, każdorazowo w wakacje droga ma być w pełni przejezdna.

"Autostrada A6 na tym odcinku przebiega wspólnie z drogą S3 - główną trasy prowadzącej nad morze. Natężenie ruchu podczas wakacji wzrasta w tym miejscu nawet 3 krotnie. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę). Zarówno na odcinku szlakowym, jak i w obrębie węzła Szczecin Kijewo" - czytamy w komunikacie.

Poza okresem wakacyjnym można się spodziewać zamknięcia jednej z jezdni autostrady celem jej przebudowy (ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią). Utrudnień na pewno nie unikną również kierowcy jadący DK nr 10 przez węzeł Szczecin Kijewo.

Zobacz także: NIK krytykuje GDDKiA za brak myślenia o kierowcach

Znikną 80-letnie płyty betonowe

Szczecin Dąbie - Rzęśnica to ostatni odcinek szlakowy autostrady A6 posiadający wykonaną 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton posłuży jako podbudowa.

Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt ("zielony most"), a cała trasa wygrodzona.

Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Miękowo - Rzęśnica drogi S3).

Węzeł Szczecin Kijewo po nowemu

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z DK nr 10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne.

Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle. Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo - rozprowadzających w ciągu autostrady A6.

Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego - przekonuje GDDKiA.

wiadomości
gospodarka
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(195)
WYRÓŻNIONE
RET
8 lat temu
PROSZĘ WAS ZOSTAWCIE TĄ BETONOWĄ AUTOSTRADĘ ??? ONA WYTRZYMA BEZ REMONTU CO NAJMNIEJ NASTĘPNE 50 LAT ? ? ? A NOWA BĘDZIE PO 5 LATACH DO REMONTU GENERALNEGO ???
Sound
8 lat temu
80-letnie plyty i mozna po nich jezdzic....a teraz po paru latach nowy asfalt jest do naprawy. Czyzby tamte drogi budowala jakas starozytna cywilizajca starozytni kosmici ktorzy to pozsotawili niedoscigniony wzor jak nalezy robic drogi nie na lata a na dekady...
Verayher
8 lat temu
Jakby nie patrzeć, to te płyty po 80 latach wciąż istnieją i samochody po nich jeżdżą. Po obecnych autostradach śladu nie będzie już po 20 latach.
...
Następna strona