Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Gorące lato i ciepła jesień wpływają na biznes. Firmy odzieżowe tracą, turystyka zyskuje

3
Podziel się:

Większość firm odzieżowych poniosło w tym roku straty z powodu utrzymującej się miesiącami pięknej pogody. Z drugiej strony branża turystyczna zyskała. Swoją ofertę do warunków pogodowych musiały dostosować sieci handlowe.

Pogoda ma wpływ nie tylko na działalność sklepów odzieżowych, ale całej branży handlowej.
Pogoda ma wpływ nie tylko na działalność sklepów odzieżowych, ale całej branży handlowej. (Maciej Luczniewski/REPORTER)

Większość firm odzieżowych poniosła w tym roku straty z powodu utrzymującej się miesiącami pięknej pogody. Z drugiej strony branża turystyczna zyskała. Swoją ofertę do warunków pogodowych musiały dostosować sieci handlowe.

W tym roku pogoda wyjątkowo mocno wpłynęła na wyniki branży odzieżowej. Jak pisaliśmy w money.pl, pięć spółek miało niższe przychody niż przed rokiem, co przełożyło się na giełdowe spadki. Przed tym trendem broniły się przede wszystkim marki aktywne na polu e-commerce.

Utrzymująca się miesiącami słoneczna pogoda nie zachęcała latem do chodzenia po sklepach, a ci, którzy się na to decydowali, na ubrania naturalnie wydawali mniej. Ciepła jesień powoduje, że zakupy droższych ciepłych ubrań odkładamy na później.

Pogoda ma wpływ nie tylko na działalność sklepów odzieżowych, ale całej branży handlowej. Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, mówi money.pl, że słoneczna pogoda przez ostatnie miesiące miała wpływ na asortyment produktów kupowanych przez Polaków.

- Rekordowo dobrze sprzedawały się lody i desery mrożone, a także woda i wszelkie napoje chłodzące. Korzystając z pogody, Polacy chętnie wyprawiali się na pikniki i grille, stąd bardzo dobra sprzedaż oferty grillowej, czyli mięs, kiełbasy oraz piwa - mówi szefowa POHiD.

Jak wyjaśnia Juszkiewicz, także Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej wpłynęły na koszyk najbardziej popularnych produktów w czerwcu i lipcu. - Sieci handlowe zawsze biorą pod uwagę zarówno duże wydarzenia sportowe, jak i sezonowe trendy dotyczące spędzania wolnego czasu i zawsze przygotowują specjalną ofertę dla klientów - wyjaśnia.

Na ciepłym lecie zdecydowanie zyskała branża turystyczna. Z danych Polskiej Izby Turystyki wynika, że tylko w pierwszym półroczu na wycieczki czarterowe zdecydowało się 1,4 mln osób, czyli o 36 proc. więcej niż w roku 2017.

Biorąc pod uwagę wyniki trzech największych internetowych biur podróży, Polska Izba Turystyki spodziewa się dwucyfrowych wzrostów w wyjazdach zagranicznych, sięgających 40 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
Ma
6 lat temu
Odzież kupuje się "gałami" włączając się po sklepach. W wolnym czasie np. w niedziele. A w niedzielę - zamknięte. To i po kupowaniu. Biegiem się tego nie kupi.
Konrad
6 lat temu
Większość firm odzieżowych poniosła w tym roku straty z powodu utrzymującej się miesiącami pięknej pogody. - cytat Co za ewidentne bzdury! Jak w ten sposob bedziecie uczyc podstaw ekonomii to zajedziemy bardzo daleko!
Tulip
6 lat temu
Guzik prawda. Zastanawialam się ostatnio, dlaczego sklepy przeceniły juz kurtki :-) bo jest ciepło i zostaną w magazynach duże ilości. Dzisiaj dla przykładu większość osob chodziła w krótkim rękawku :-)