Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Postępowanie UOKiK przeciw Centrum Medycznemu Rehabilitacji i Fizjoterapii

26
Podziel się:

Zaproszenia na badania, które okazują się pokazem handlowym, wywieranie nacisku na zawarcie umowy, bezpodstawne informowanie o złym stanie zdrowia - to niektóre z zarzutów, jakie UOKiK ma pod adresem firmy znanej wcześniej jako MedicalM2.

Konsumenci wystraszyli się złych wyników stanu zdrowia, które prezentowali im pracownicy Centrum.
Konsumenci wystraszyli się złych wyników stanu zdrowia, które prezentowali im pracownicy Centrum.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Centrum Medycznemu Rehabilitacji i Fizjoterapii po tym, jak do miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie wpłynęły skargi od klientów tej firmy.

- Ze skarg, które otrzymaliśmy, wynika, że konsumenci wystraszyli się złych wyników w zakresie stanu zdrowia, które prezentowali im pracownicy Centrum Medycznego i Rehabilitacji, dlatego zawierali umowy - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz także: Wideo: prawo nie jest zaprojektowane na oszustów. Szef UOKiK wylicza wszystkie luki

"Powiedzieli, że tyle chorób, co ja mam, to warto leczyć i że to będzie kosztowało 4 800 zł" - miała usłyszeć od pracownika Centrum Medycznego Rehabilitacji i Fizjoterapii jedna z konsumentek, która zgłosiła się do miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie, ponieważ chciała rozwiązać umowę.

Jak wskazuje UOKiK, spółka wcześniej posługiwała się nazwą MedicalM2. Ma siedzibę w Warszawie przy ulicy Kijowskiej 11. Firma telefonicznie zaprasza na "bezpłatne badania układu krążenia", na których sprzedaje pakiety medyczne.

Zarzuty UOKiK wobec Centrum Medycznego Rehabilitacji i Fizjoterapii dotyczą:

  • ukrywania w zaproszeniach na badania tego, że po ich zakończeniu odbywa się sprzedaż pakietów medycznych.
  • bezpodstawnego sugerowania, że stan zdrowia konsumenta jest zły. Badania wykonują pracownicy marketingu, a nie lekarz. Co więcej, wykorzystują urządzenie, które nie daje podstaw do stawiania diagnozy.
  • wywierania presji, ponaglania, odwracania uwagi, aby konsument jak najszybciej zawarł umowę.
  • braku możliwości odstąpienia od umowy. Firma w umowach zawiera informację, że konsument nie może odstąpić od umowy, ponieważ "dotyczy usług medycznych i została wykonana za jego zgodą".

Co więcej, firma powołuje się na to, że konsument nie może zrezygnować z pakietu, ponieważ usługa została wykonana. Jak jednak wyjaśnia UOKiK, zgodnie z prawem, dotyczy to sytuacji, gdy za naszą wyraźną zgodą przedsiębiorca w pełni ją wykona przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie. A CMRiF zawiera umowy nawet na 48 miesięcy, więc nie można tu mówić o całkowitym wykonaniu usługi w ciągu dwóch tygodni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(26)
garry
6 lat temu
Firmy Clavam, Virgam,Palatinus robią to samo oszukując starszych ludzi i nikt z tym nic nie robi po mimo zgłoszeń ...siedziba firm oczywiście Gdynia magazyn w Białymstoku ...
prostylud
6 lat temu
Kara 5 mln zł dla takich firm na rzecz Skarbu Państwa i PO oszustach. U nas sie udaje że tworzy prawo. Prawo nasze chroni oszustów.
MNIE TEZ ZAP...
6 lat temu
LAJDAKAMI Z TEGO CENTRUM MEDYCZNEGO A SZCZEGOLNIE TYMI KTORZY KIEROWALI TYM WSZYSTKIM I STWORZYLI SYSTEM OSZUKIWANIA PACJENTOW I WYLUDZANIA OD NICH PIENIEDZY POWINNA ZAJAC SIE PROKURATURA I UKARAC LAJDAKOW PRZYKLADNIE SZCZEGOLNIE FINANSOWO
maniek
6 lat temu
niestety niektórzy zachowują się jak analfabeci. Pełno jest takich dziwnych pseudo medyków z zaproszeniami na bad, wzroku, mammografię i inne ( lux medicale i inne). Ale co za (przepraszam) "idioci" lecą na takie badania pomijając własnego sprawdzonego lekarza ?
dziadek J
6 lat temu
Bądźcie czujni , otrzymałem już kilkanaście podobnych ofert dotyczących "diagnozowania chorób, patogenów " . Gdy pytam o metody, o szczegóły owych diagnoz , to plotą nachalnie prostackie komunały i obrażają się, gdy masz wątpliwości.
...
Następna strona