Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Zakłady cukiernicze Otmuchów drugi rok na minusie. Ponad 5 milionów złotych

10
Podziel się:

Jeden z czołowych polskich producentów słodyczy ma za sobą trudny okres.

Najbardziej rozpoznawalną marką Otmuchowa jest "Odra". Najpopularniejszymi produktami spod tego logo jest m.in: chałwa, landrynki, cukierki w czekoladzie czy "ptasie mleczka".
Najbardziej rozpoznawalną marką Otmuchowa jest "Odra". Najpopularniejszymi produktami spod tego logo jest m.in: chałwa, landrynki, cukierki w czekoladzie czy "ptasie mleczka". (chris.vandyck/CC/Flickr)

Właściciel popularnych słodyczy marki "Odra" i chrupek "Bingo" znowu przez rok nie wypracował zysku. Choć sprzedaje więcej niż w ostatnich latach, koszty rosną jeszcze szybciej. Zarząd zwraca uwagę m.in. na droższe masło i cukier.

Jeden z czołowych polskich producentów słodyczy ma za sobą trudny okres, choć wydaje się, że wychodzi na prostą. Drugi rok z rzędu Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów nie wypracowały nawet złotówki zysku. Co więcej, 2017 rok zakończyły 5,5 mln zł na minusie.

Pocieszeniem jest fakt, że strata ta jest dużo niższa niż rok wcześniej. W 2016 roku przekroczyła 36 mln zł, co było najgorszym wynikiem w historii spółki.

Najbardziej rozpoznawalną marką Otmuchowa jest "Odra". Najpopularniejszymi produktami spod tego logo jest m.in: chałwa, landrynki, cukierki w czekoladzie czy "ptasie mleczka". Ofertę uzupełniają słone przekąski takie jak chrupki "Bingo" czy prażynki "Tip Top".

Zobacz także: Pomysł na biznes: Sklep ze słodyczami

Co ciekawe, biznes przynosi straty, mimo rosnącej sprzedaży. W ubiegłym roku przychody przekroczyły 226 mln zł, przewyższając m.in. sprzedaż z zyskownego 2015 roku.

Problemem są jednak m.in. koszty, które rosną jeszcze szybciej. Zarząd zwraca uwagę na coraz droższe masło, cukier czy żelatynę, które głównie wykorzystywane są w produkcji.

Jednym z negatywnych czynników wpływających na sprzedaż Otmuchowa było w 2017 roku przesunięcie terminu realizacji procesu inwestycyjnego w PWC Odra. Zarząd wskazał, że w efekcie tego zanotował przejściowe braki, które zostały oszacowane na kilka milionów złotych.

Głównym kontrahentem ZPC Otmuchów jest sieć Biedronka. To do niech trafia ponad jedna trzecia wszystkich produktów wytworzonych przez cukiernicze zakłady. Jeronimo Martins to jedyny odbiorca, z którym obroty przekraczają 10 proc. całości.

ZPC Otmuchów zatrudnia 747 pracowników. Zakłady grupy znajdują się nie tylko w Otmuchowie, ale i w Nysie oraz Brzegu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
John
6 lat temu
Jak pracownicy nie będą tyle wynosić do domu to nie będzie strat😊wiem coś o tym😊
Halo
6 lat temu
A po co tyle cukru walą do produktów? Poza tym klasyczne cukierki nie są rarytasem. Świat zmienił gusta.
LikuZ
6 lat temu
Czyzby kreatywna ksiegowosc ? Jak inaczej tłumaczyć takie straty i dalsza obecnosc na rynku
Biedrek
6 lat temu
1/3 produkcji, która idzie do Biedronki daje 10% wartości obrotu. To też jest jakiś trop. Nie jest to zbyt zyskowny kontrakt raczej...
Lolek
6 lat temu
Ptasic mleczko z Otmuchowa jest najlpsze, inne chocby drozsze nie dorastaja mu do pięt